تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

زندگی با آرتروز از جنبه‌های متفاوت

زمان مطالعه: ۵ دقیقه
آرتروز

آرتروز یک بیماری مزمن است‌، بنابراین یادگیری نحوه مدیریت کردن آن ضروری است. یافتن بهترین ترکیب از داروها‌، درمان‌ها و اصلاح سبک زندگی که به شما این امکان را بدهد که با درد و سایر چالش‌ها کنار بیایید‌، زمان می برد. اما با کاوش و اجرای این پیشنهادات‌، یک قدم به زندگی بهتر حتی با وجود آرتروز، نزدیک‌تر خواهید شد.

جنبه‌ی احساسی زندگی با آرتروز

وقتی در فعالیت های معمول زندگی خود دچار درد و محدودیت شوید، طبیعی است که گاهی احساس اضطراب‌، ترس‌، عصبانیت و غم و اندوه داشته باشید.

کارهایی که برای کاهش استرس و منفی‌نگری‌تان موثر هستند را کشف کنید. این کارها ممکن است دعا کردن، گوش دادن به موسیقی، طبیعت‌گردی یا چیز دیگری باشند. وقتی فعالیت مناسب خود را یافتید، متعهد شوید که برای آن وقت بگذارید. ایجاد یک نگرش مثبت، می تواند سخت‌ترین شرایط را هم برایتان قابل تحمل کند.

ممکن است مدام در ذهن خود با عبارت‌های «چرا من؟» یا «من نمی‌توانم» درگیر باشید. این افکار ممکن است هر از چندگاهی بروز کند‌، اما این‌که اکثر روزها غمگین باشید و در فعالیت‌هایی که قبلا دوست داشتید شرکت نکنید، نشانه‌ی افسردگی است. با پزشک خود در مورد آنچه که از نظر احساسی پشت سر می‌گذارید صحبت کنید. گفتگو درمانی و دارو می‌تواند به شما کمک کند. مقاله‌ی «۸ اقدام موثر برای افراد مبتلا به آرتروز» نیز در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

جنبه‌ی فیزیکی زندگی با آرتروز

شما ممکن است به دلیل دردی که دارید فعالیت‌هایتان را محدود کنید ولی لازم است بدانید که فعالیت فیزیکی و تحرک عمومی در زندگی روزمره برای سلامت بسیار مفید اند. ممکن است مجبور شوید فعالیت‌هایی که قبلا انجام می‌دادید را تغییر دهید، اما می‌توانید موارد زیر را به عنوان یک پیشنهاد برای سرگرمی های جدید در نظر بگیرید.

خوب غذا بخورید

زندگی با درد مزمن یک چالش جسمی است. افزایش خستگی و کاهش انرژی از جمله عواقب این چالش است. شما باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید تا بدنتان بتواند هر روز انرژی از دست رفته‌ی خود را بازیابی کند.

در حالی که هنوز تحقیقات در مورد تأثیر رژیم غذایی بر التهاب در حال انجام است‌، بهتر است غذاهای ضد التهابی بخشی از رژیم غذایی متعادل فرد باشند. اگر آرتریت روماتوئید دارید، از غذاهایی که احتمال برافروختن بیماری را دارند، خودداری کنید.

اضافه وزن خود را از بین ببرید

حمل وزن بیش از حد، فشار بیشتری را بر روی مفاصل وارد می‌کند که می‌تواند باعث افزایش درد شود. برای حفظ وزن ایده آل‌، کالری دریافتی خود را رعایت کنید. اگر اضافه وزن دارید‌، برای کاهش وزن ۵۰۰ کالری از مصرف روزانه‌ی خود کم کنید. برای سوزاندن کالری نیز باید در فعالیت بدنی منظم شرکت کنید‌، اگرچه کم خوردن بیشترین تأثیر را در کاهش وزن خواهد داشت.

این یک تصور غلط در بین افراد مبتلا به آرتروز است که نمی‌توانند تاثیرات قابل توجهی روی وزن خود داشته باشند. حتی تغییرات کوچک نیز قابل توجه است. با از دست دادن هر یک کیلو وزن، فشار روی زانو حین راه رفتن چهار برابر کاهش می‌یابد.

ورزش کنید

حتی اگر وزن شما ایده آل است‌، باید از نظر جسمی فعال باشید. حدود یک سوم بیماران آرتروز هیچ گونه حرکتی انجام نمی‌دهند. آنها ممکن است فکر کنند که نمی‌توانند ورزش کنند یا معتقد باشند که ورزش باعث تشدید علائم آرتروز می‌شود. در حقیقت‌، ورزش به حفظ عملکرد مفصل‌، قدرت استخوان و قدرت عضلانی کمک می‌کند. به عنوان مثال‌، ورزش یک بخش اساسی از درمان آرتروز مفصل ران و زانو است. علاوه بر کمک به مدیریت وزن‌، ورزش خواب و روحیه‌ی فرد را هم بهبود می‌بخشد.

هر حرکتی بهتر از ‌بی‌حرکتی است. اهداف واقع بینانه تعیین کنید و با همان سرعتی که برای شما مناسب است بر اساس آن اهداف پیش بروید.

ورزش هایی مانند تای چی برای مفاصل راحت هستند و به حفظ تعادل و انعطاف پذیری کمک می‌کند. پیاده‌روی‌، دوچرخه سواری و شنا گزینه‌های خوبی هستند. ورزش در آب برای مفاصل بسیار مفید است. مطالبی که در آن تمرین هایی که به بهبود آرتروز شانه، دست و گردن کمک می‌کنند در ساید وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

خوب بخوابید و استراحت کنید

در حالی که به شما توصیه می شود به طور منظم ورزش کنید و به تحرک خود ادامه دهید‌، ولی لازم است بدانید که به استراحت نیز نیاز دارید. بدن شما برای بهبودی نیاز به دوره‌های استراحت دارد چراکه استراحت دردهای مفصلی را تسکین می‌دهد. استراحت طولانی مدت می‌تواند برای شما مضر باشد و باعث افزایش درد و ضعف شود. بین میزان استراحت و فعالیت‌تان تعادل برقرار کنید.

اختلالات خواب در افراد مبتلا به آرتروز شایع هستند و محققان می‌گویند که درد می‌تواند منجر به اختلالات خواب شود‌، در حالی که کم خوابی هم می‌تواند درد را تشدید کند. این وضعیت یک سیکل معیوب ایجاد می‌کند. از عادت های خوب خواب آگاه باشید تا بتوانید خواب راحت و کافی برای خود فراهم کنید.

جنبه‌ی اجتماعی زندگی با آرتروز

شما ممکن است نتوانید تمام کارهایی که پیش از ابتلا به آرتروز انجام می‌دادید را انجام دهید، بنابراین اگر نیاز داشتید حتما درخواست کمک کنید. ممکن است از اینکه خوانواده و دوستانتان تا چه حد منتظر درخواست شما و کمک به شما بوده‌اند متعجب شوید. در انتخاب کمک‌های موثر برای خودتان پیش‌قدم باشید.

بیرون رفتن و معاشرت با بقیه یا رفتن به یک سفر یک روزه می‌تواند برای روحیه شما معجزه کند. دیدار با دوستان یا ناهار خوردن با آن‌ها ارتباطات شما را حفظ می‌کند. شما همچنین می‌توانید با رفتن به سالن یا گرفتن ماساژ، خود را دلگرم کنید.

خوب است که خود را با افرادی با تجربه‌های مشابه با وضعیت خود احاطه کنید. اغلب اوقات‌، در این گروه‌ها ترفندهای جدیدی برای مقابله با آرتروز خواهید آموخت.

جنبه‌ی عملی زندگی با آرتروز

طبق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC)، آرتروز فعالیت ۲۳.۷ میلیون آمریکایی را محدود کرده است. در میان بزرگسالان مبتلا به آرتروز‌، ۶ میلیون نفر در انجام فعالیت‌های اجتماعی دچار محدودیت اند، ۸ میلیون نفر در پله نوردی مشکل دارند و ۱۱ میلیون نفر نمی‌توانند مسافت‌های کوتاه را راه بروند.

سازماندهی و برنامه‌ریزی می‌تواند به شما در ساده سازی وظایف و حذف مراحل غیر ضروری کمک کند. با این کار می‌توانید در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید و کارهای مورد علاقه خود را انجام دهید.

راه حل های دسترسی

تنظیمات و سازگاری با محیط شما ممکن است به محافظت از مفاصل و کاهش درد کمک کند. بهتر است که وسایل خانه خود را در دسترس خود قرار دهید.

تغییرات ساده ، مانند تعویض صندلی برای راحت تر نشستن، سازماندهی قفسه‌ها برای دسترسی آسان به وسایل، تهیه تشک حمایتی‌، استفاده از بریس یا خرید سایر تجهیزات ارگونومیک یا وسایل کمکی می‌تواند باعث ایجاد تفاوت‌های بزرگ شود.

از هر سه بزرگسال در سن کار(۱۸ تا ۶۵ سال)، توانایی‌های شغلی یک نفرشان با آرتروز محدود می‌شود. می‌توان با ایجاد تغییرات خاص در محل کار این افراد، شرایط راحت‌تری برای آن‌ها فراهم کرد.

از وسایل کمکی انطباقی استفاده کنید

به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از استرس در مفاصل تحت تأثیر آرتروز باشید. به عنوان مثال‌، اگر آرتروز دست شما را درگیر کرده است، راه حل‌هایی متفاوت برای باز کردن شیشه پیدا کنید. اگر نمی‌توانید تا پاهایتان خم شوید، کمکهای جوراب و بند کفش بلند می‌تواند به شما کمک کند جوراب و کفش خود را بپوشید.

یک کاردرمانگر می‌تواند مواردی از این دست را که مخصوص چالش های شماست‌، توصیه کند.

علائم و روشهای درمانی خود را پیگیری کنید

پیگیری علائم آرتروز در یک دفترچه یادداشت، مجله یا برنامه به شما امکان می‌دهد در صورت ایجاد تغییر سریع با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین می‌توانید سوالاتی را که می‌خواهید از پزشک خود بپرسید یادداشت کنید. علائم بدتر ممکن است نشان دهنده این باشد که باید یک تغییر در روند درمانی‌تان در نظر گرفته شود. درمان زود هنگام بهترین فرصت را برای کند شدن روند پیشرفت بیماری فراهم می کند.

اگر از چندین دارو استفاده می‌کنید‌، برای مصرف سر وقت آن‌ها آلارم تنظیم کنید. اگر از مکمل ها یا محصولات گیاهی استفاده می‌کنید‌، آن ها را نیز ردیابی کنید و مطمئن شوید که پزشک‌تان استفاده از آن‌ها را تایید می‌کند.

برای مدیریت وضعیت خود باید به برنامه‌ی درمانی‌تان بچسبید. ویزیت هایتان با پزشک را مرتب پیگیری کنید.

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan