تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

۵ نکته‌ی مفید برای گذشتن از آسیب های ورزشی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اکثر ورزشکاران در برهه‌ای از حرفه‌ی ورزشی خود از نوعی آسیب رنج می‌برند، ولی تقریبا تمام این موانع را می‌توان از سر راه برداشت.

همه‌ی ما در اطراف خود فردی را می‌شناسیم که به آسیب شدیدی دچار شده و در تلاش است تا به سطح فعالیت‌های ورزشی پیشین خود بازگردد. این فرد ممکن است خود شما، ورزشکار حرفه‌ای مورد علاقه‌تان، دوستتان، فرزندتان یا هم‌تیمی‌تان باشد. کار راحتی نیست. آن‌ چه که بسیار اهمیت دارد، شروع با فعالیت‌های کم تنش است که حس خوب اندورفین را به فرد باز می‌گرداند. منع کامل فرد از انجام فعالیت‌های ورزشی، ممکن است باعث ورود او به فاز افسردگی شود.

آسیب ورزشکاران

در زیر به ۵ نکته برای گذر از آسیب‌های ورزشی اشاره می‌شود:

۱ . برای ایجاد حس مثبت از تمرینات جایگزین استفاده کنید.

یک مثال برای این مورد، توانبخشی بعد از آسیب رباط صلیبی قدامی است. تصور این که بازگشت به صد درصد فعالیت‌های پیشین ۶ ماه طول خواهد کشید دلهره‌آور است. روش‌های بسیاری برای آغاز تمرین ایمن از حدود دو هفته پس از جراحی وجود دارد. دوچرخه‌ی ثابت یک روش کنترل شده برای بازگرداندن حرکت به زانو و آغاز تمرینات کاردیوی خفیف است. راه رفتن در آب روشی دیگر برای افزایش مقاومت کاردیو و بازگرداندن دامنه‌ی حرکتی زانو و تقویت عضلات چهارسر، همسترینگ‌ها، تنه و سرینی است.

۲ . برای پیشروی بر اساس اهداف کوچک و قابل دسترسی، با یک تمرین دهنده، فیزیوتراپیست یا مربی بدنساز کار کنید.

داشتن یک «مربی توانبخشی» به شما برای دوباره تمرین کردن کمک می‌کند. فردی را پیدا کنید که تجربه‌ی کار کردن با ورزشکاران را داشته باشد و نیاز شما به درگیر ماندن با فعالیت‌های ورزشی را درک کند. این افراد می‌توانند بر اساس ویژگی‌های شخصی شما برنامه‌هایی را طراحی کنند که برای دوران ریکاوری ایمن و کاربردی باشند. تعیین این اهداف کوچک می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند و انگیزه‌تان را در بالاترین حد ممکن نگه دارد.

۳ . برای در امان ماندن از آسیب ، همچنان با تیم خود درگیر باقی بمانید.

همان‌ قدر که ممکن است در دوران ریکاوری تمایل داشته باشید از دیگران فرار کرده و خود را در جایی پنهان کنید، هم‌تیمی‌های شما می‌توانند در گذر از این دوران سخت به شما کمک کنند و شما را از آسیب های روانی احتمالی دور کند. در حلقه‌ی تمرینات کششی کنار آن‌ها بنشینید و تمرینات توانبخشی خود را در باشگاه تیم وقتی که بقیه در حال وزنه زدن هستند انجام دهید. آن‌ها به شما همان انگیزه‌ای را می‌دهند که پس از هر جلسه با یک روان‌درمانگر به دست می‌آورید.

۴ . یک هدف بلند مدت در یک بازه‌ی زمانی ایمن و مناسب برای خود تعیین کنید.

با پزشک خود برای رسیدن به یک مسابقه، تورنمنت یا رویداد خاص برنامه‌ریزی کنید. داشتن یک هدف بلند‌مدت در کنار اهداف کوتاه مدت، انگیزه‌ی شما برای پیروی از دستورات دوران توانبخشی را افزایش می‌دهد.

۵ . یک روش دیگر برای کاهش استرس و جلوگیری از آسیب ، به کار‌های روزمره خود خود اضافه کنید.

این بخش ممکن است به شکل کارهایی از جمله وقت گذراندن بیرون از خانه، غذا خوردن با دوستان، مدیتیشن و کمک به مربی تیم جوانان در برخی تمرینات پایه‌ای باشد.

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan