تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

۵ روش درمان اسکولیوز که بهتر است بدانید

زمان مطالعه: ۳ دقیقه
درمان اسکولیوز

در مورد روش درمان اسکولیوز خودتان یا فرزندتان تصمیم گرفته‌اید؟

درجه‌ی قوس (که به آن زاویه‌ی Cobb گفته می‌شود) بیشترین تاثیر را روی انتخاب روش درمان بیماران مبتلا به اسکولیوز دارد. اخیرا برخی‌ درمان‌های جدید، توجه افراد را به خود جلب کرده‌اند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

در مورد اینکه اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات چیست و چه تمرین هایی که به بهبود آن کمک می‌کنند قبلا مفصل توضیح داده ایم.

موارد زیر، روش‌های رایج و گزینه‌های جدید درمان‌های اسکولیوز را بررسی خواهند کرد.

۱ . درمان اسکولیوز – مشاهده

اگر میزان قوس اسکولیوز فرزندتان کم است – بین ۱۰ تا ۲۴ درجه – تنها اقدام لازم، معاینه و اندازه‌گیری قوس، چند بار در سال است. دلیل این معاینه‌ها این است که در صورت افزایش میزان قوس به ۲۵ درجه یا بالاتر، به درمان دیگری نیاز خواهد شد.

انجمن جراحان اعصاب آمریکا (AANS) توصیه می‌کند این معاینات به فاصله‌ی هر ۴ تا ۶ ماه یک بار انجام شوند.

در بزرگسالی فقط در صورتی به معاینه نیاز است که علائم عصبی وجود داشته باشد زیرا استخوان‌ها در این سن دیگر رشدی ندارند.

۲ . درمان ارتوزی

زمانی که فرد هنوز در سن رشد است، هدف از درمان اسکولیوز ، جلوگیری از افزایش میزان قوس است. اگر قوس به میزان ۲۵ تا ۴۵ درجه باشد، به درمان ارتوزی نیاز است.

استفاده از ارتوز برای نوجوانان در حال رشد کار راحتی نیست و ممکن است روی عزت نفس فرد تاثیر بگذارد. ولی با این وسیله می‌توان درد را کاهش داده و جراحی را به تاخیر انداخت. پس بهتر است فرزند خود را تشویق به پوشیدن بریس کنید. قبلا در رابطه با اینکه چطور این کار را راحت تر انجام دهید مطلبی تهیه شده که می‌توانید مطالعه کنید.

بر اساس گزارشات AANS، اگر بریس طبق دستورات پزشک – معمولا بین ۱۶ تا ۲۳ ساعت در روز – پوشیده شود، در ۸۰ درصد موارد از پیشرفت اسکولیوز جلوگیری می‌کند.

۳ .جراحی اسکولیوز

وقتی میزان انحنای اسکولیوز از ۴۰ تا ۵۰ درجه بیشتر شود، معمولا جراحی توصیه خواهد شد. این مورد هم برای نوجوانان و هم برای بزرگسالان  صدق می‌کند.

هدف از انجام جراحی اسکولیوز، صاف کردن انحنای ستون فقرات و جلوگیری از بیشتر شدن آن است.

چه انتظاری باید از این جراحی داشت؟

در این جراحی‌ها معمولا ایمپلنت‌ها و میله‌های فلزی درون ستون فقرات کار گذاشته می‌شوند. این ایمپلنت‌ها انحنا را کم کرده یا از بین می‌برند و ستون فقرات را تا زمان فیوژن در آن حالت نگه می‌دارند (بر اساس AANS، فیوژن به معنای به هم وصل کردن عناصر ستون فقرات است).

بزرگسالانی که مدت‌ها پیش (۲۰ تا ۳۰ سال پیش) جراحی اسکولیوز داشته اند، ممکن است به جراحی مجدد نیاز پیدا کنند. اتصال‌های بلند ستون فقرات که سال‌ها پیش رایج بود، باعث ایجاد فرسایش و وارد شدن فشار بیشتر در بالا و پایین محدوده‌ی اتصال می‌شد. چنین حالتی به مرور باعث ایجاد آرتروز در مفاصل ستون فقرات می‌شود.

۴ . روش Scroth

در ایالات متحده، درمان اسکولیوز بیشتر به روش‌های سنتی و با معاینه، ارتوز و جراحی صورت می‌گیرد. ولی در اروپا (و اخیرا در ایالات متحده)‌ چندین روش فیزیوتراپی، به خصوص روش Scroth، شواهد تجربی مختلفی در زمینه‌ی اثر تمرینات خاص، ارتوز، و تغییر سبک زندگی برای درمان این عارضه در نوجوانان و بزرگسالان به دست آورده اند. با استفاده از روش Scroth، افرادی با انحناهای بزرگ هم از ایجاد نیاز به جراحی جلوگیری کرده اند.

۵ . کایروپراکتیک به عنوان روش درمانی اسکولیوز؟

افراد زیادی برای مدیریت اسکولیوز به کایروپراکتیک (فن ماساژ و جابجایی ستون فقرات) روی می‌آورند. متاسفانه خیلی‌ها باور دارند که با این روش می‌توان ستون فقرات مبتلایان به اسکولیوز را صاف کرد.

بر اساس مطالعات پزشکی، شواهد بسیار ضعیف و محدودی مبنی بر اثر درمانی کایروپراکتیک برای درمان اسکولیوز وجود دارد. مطالعاتی که اثر کایروپراکتیک در درمان اسکولیوز را نشان می‌دادند در سال ۲۰۱۳ منتشر شدند. اما این مطالعات همه ضعیف بودند و تمام کیس‌ها افرادی بودند که در خطر بدتر شدن قوس قرار نداشتند.

نویسندگان این بررسی همچنین گزارش کردند که کاهش زاویه‌ی Cobb پس از کایروپراکتیک در این مطالعات ممکن است موقتی بوده باشد.

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan