تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

۸ اقدام موثر برای افراد مبتلا به آرتروز

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کنار آمدن با آرتروز به زمان وتمرین نیاز دارد. انواع بسیاری از این عارضه در زانو ها، گردن، دست‌ها و… پیشرونده هستند، به این معنی که نه تنها درد حاد و ناتوانی ایجاد می‌کنند، بلکه گاهی اوقات ممکن است فرد را از پای درآورند.

آرتروز

برای کنار آمدن با این وضعیت، به استراتژی‌های خاصی نیاز است که جنبه‌های فیزیکی، احساسی و عملی زندگی را در بر بگیرد تا بتوان زندگی طولانی مدت با این بیماری را آسان تر کرد. ۸ مورد از این استراتژی ها را با مطالعه این مطلب می‌توانید یاد بگیرید.

موارد این استراتژی به شرح زیر هستند:

اطلاعات خود را در مورد آرتروز بالا ببرید

بزرگترین ترسی که افراد درمورد بیماری‌های مزمن دارند رو به رو شدن با ناشناخته‌هاست. شما می‌توانید با آموزش مناسب خود، بر این احساس غلبه کنید. هرچه بهتر بیماری را بشناسید، علائم بیماری را بهتر تشخیص می‌دهید و اقدام مناسب‌تری خواهید داشت.

حتی اگر یک پزشک خارق‌العاده دارید، به یاد داشته باشید که شما در فرایند درمان خود شریک هستید. با یادگیری گزینه‌های درمانی، روش‌های کاهش درد، و نقش رژیم و ورزش، در درمان خود شرکت کنید. شما نباید تنها نظاره‌گر فرایند درمان باشید.

«مطلب آرتروز چیست؟ علائم آرتروز و راه های درمان آن را بدانید» در همین سایت، اطلاعات مفیدی در اختیار شما خواهد گذاشت.

با انگیزه عمل کنید

زندگی با بیماری‌های مزمن مسئله‌ی ساده‌ای نیست. هرچقدر تلاش کنید که لبخند خود را حفظ کنید، گاهی اوقات درد اعتماد به نفس شما را سلب کرده و شما را وادار به عقب‌نشینی می‌کند.

درمان دردهای مزمن به چیزی فراتر از دارو نیاز دارد؛ انگیزه دادن به خود و تغییر دیدگاه، در این مسیر به شما کمک خواهد کرد. اگر بپذیرید که آرتروز صرفا شرایطی است که باید با آن زندگی کنید و نه نفرینی که به آن دچار شده‌اید، می‌توانید نقطه نظرهای خود را بهتر تنظیم کنید و واکنش‌های سودمندانه‌تری داشته باشید.

به جای تمرکز کردن بر کارهایی که نمی‌توانید انجام‌ دهید، روی کارهایی تمرکز کنید که با انجام دادن آن‌ها می‌توانید فعال و مستقل باشید.

اگر بی‌انگیزه هستید به این فکر کنید که بی‌انگیزگی فقط یک وضعیت ذهنی است نه یک موضوع واقعی. اگر ناراحت و افسرده هستید با پزشک خود مشورت کنید و به دنبال مشاوره، گروه‌های حمایتی، یا تعامل با دوستان و خانواده‌ی خود باشید.

مشارکت کنید

فعالیت‌هایی را پیدا کنید که بیشترین میزان شادی را برای شما به ارمغان می‌آورند. با آمادگی به سراغ این فعالیت‌ها بروید. نخست باید بررسی کنید آیا این فعالیت‌ها برای شما مناسب هستند یا خیر.

از داروهای مخصوص آرتروز به بهترین نحو استفاده کنید

داروها نقش بزرگی در درمان این مشکل ایفا می‌کنند. این‌ها شامل موارد مختلفی از داروهای تجویزی و داروهای آزاد هستند که هرکدام روی جنبه‌های خاصی از بیماری اثر می‌گذارند. کار خود را با یادگیری نام داروها، کاری که انجام می‌دهند و روش صحیح مصرفشان آغاز کنید.

درمورد درمان آرتروز چند قانون ثابت وجود دارد که همواره باید به خاطر داشته باشید:

  • اول اینکه داروهایتان را طبق نسخه مصرف کنید. خود درمانی نکنید و داروها را در زمانی جز زمان توصیه شده مصرف نکنید. اثر بعضی داروها تنها با مصرف منظم آن‌ها پدیدار می‌شود.
  • هرگز بدون مشورت پزشک درمان را عوض یا متوقف نکنید. اگر درگیر عوارض جانبی دارو شدید، پزشک خود را مطلع سازید. او ممکن است با تنظیم دوز مصرفی یا تغییر دارو، این عوارض را کاهش دهد.

ارتباط برقرار کنید

زندگی کردن با این بیماری می‌تواند اثرات قابل توجهی روی زندگی روزمره‌ی شما داشته باشد. فعالیت‌هایی که پیش از این راحت بودند به یکباره سخت می‌شوند. باید مطمئن شوید اطرافیانتان – دوستان، خانواده، همکاران – از شرایطی که با آن درگیر هستید با خبراند.

در نهایت آرتروز نه فقط بر شما بلکه بر تمام اطرافیانتان اثر خواهد گذاشت. گوشه‌گیر نباشید. درمورد اتفاقاتی که برایتان رخ می‌دهد با بقیه صحبت کنید و به آن‌ها بگویید چگونه می‌توانند به شما کمک کنند. مراقب نحوه‌ی انتقال احساساتتان باشید. اگر با ترس و اضطراب خواسته‌هایتان را منتقل کنید، اطرافیانتان هم به این اضطراب دچار می‌شوند.

احساساتتان را در زمان و فضای مناسب منتقل کنید. اگر بقیه را به حریم خود راه دهید، آن‌ها هم بخشی از راه حل شما خواهند شد.

تغییر ایجاد کنید

استرس یکی از واقعیات ناگزیر زندگی مدرن است و می‌تواند شما را زمین بزند. هدف از مدیریت استرس، کنار آمدن با آن است.

اگر نتوانستید با آن کنار بیایید، راه‌های کاهش آن و بهبود کیفیت زندگی را پیدا کنید. برای مثال اگر برنامه‌ی روزمره‌تان در انتهای روز شما را ضعیف می‌کند، فعالیت‌های نامناسبی که در طول روز انجام می‌دهید را پیدا کنید و  در صورت امکان آن‌ها را حذف کرده یا تغییر دهید.

این کار ممکن است  به انتخاب‌های دشواری نیاز داشته باشد، ولی اگر با دید منطقی مزایا و معایب کارها را بسنجید می‌توانید به انتخاب مناسب دست پیدا کنید.

برای بهبود آرتروز مدیتیشن انجام دهید

آرتروز علاوه‌بر هزینه‌های فیزیکی، هزینه‌ی احساسی هم دارد. ذهنتان ممکن است با چالش‌های پیش رو به هم بریزد. این استرس‌ها رفته رفته روی هم انباشته می‌شوند و ممکن است باعث بی‌خوابی و تشدید علائم شوند.

مدیتیشن می‌تواند به حفظ آرامش فرد کمک کند. هدف از انجام مدیتیشن دور کردن افکار منفی و ترس‌های ایجاد شده در اثر بیماری و درد است. مدیتیشن به شما می‌آموزد که روی حس‌های خاص تمرکز کرده و آن‌ها را کنترل کنید. با این کار به آرامش می‌رسید. همچنین با این کار می‌توانید بر استرس خود غلبه کنید.

تمرکز کنید

افراد معمولا ادعا می‌کنند که زندگی‌شان با آرتروز تعریف نمی‌شود. اگرچه این مسئله درست و منطقی به نظر می‌رسد، ممکن است موجودیت مستقل بیماری را تحت شعاع قرار دهد. درواقع آرتروز بخشی از زندگی شماست. انتخاب شماست که حس کنید این وضعیت به شما تحمیل شده است، وجود آن را انکار کنید، یا آن را به عنوان واقعیت زندگی‌تان بپذیرید.

وقتی این واقعیت را پذیرفته باشید دیگر خوب یا بد بودن آن را قضاوت نمی‌کنید. درواقع آرتروز به جنبه‌ی ساده‌ای از زندگی‌تان تبدیل می‌شود که باید برای بالا بردن کیفیت زندگی، توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

با گذشت زمان متوجه می‌شوید مدیریت این عارضه به یک فعالیت ناخودآگاه تبدیل شده است و به دلیل درگیری روزمره‌ای که با آن دارید دیگر ذهنتان را مشغول نمی‌کند.

در نهایت کلید مسئله، عادی شدن آن در زندگی شما است. به این معنی که مرتب با پزشک خود ملاقات کنید و علاوه بر آرتروز، دیگر جنبه‌های سلامت خود را نیز مورد بررسی قرار دهید. با این دید کلی‌تر، دیگر آرتروز شما را تعریف نمی‌کند، بلکه این شما هستید که آرتروز را به عنوان بخشی از زندگی‌تان تعریف می‌کنید.

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan