تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بدشکلی سر نوزاد چه علتی دارد و چطور بدون جراحی درمان می‌شود؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه
چگونه-سر-نوزاد-را-گرد-کنیم

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز پیوند، مجهز به پیشرفته ترین اسکنر سه‌بعدی از کمپانی وروم (VORUM) کانادا، قادر به ساخت دقیق‌ترین کلاه فرمدهی سر نوزاد است.
برای اطلاع بیشتر درباره این اسکنر، می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۸۷۴۸۹۹۰ تماس بگیرید یا به مقاله «اسکنر سه بعدی وروم (Vorum) برای ساخت انواع ارتوز و پروتز» مراجعه کنید.

بدشکلی سر و صورت، جزو اولین ویژگی‌های ظاهری هر فردی هست که در اجتماع مورد توجه قرار می‌گیره.
نتایج مطالعات مختلف، نشون داده افرادی که دارای جذابیت‌های فیزیکی و ظاهری هستند؛ چه در دوران کودکی و چه بزرگسالی، بیشتر مورد توجه دیگران قرار گرفتن و از حمایت‌های اجتماعی بیشتری برخوردارند.
از توجه بیشتر والدین در خانواده، معلم‌ها در مدرسه تااا انتخاب دوست، همسر، فرصت‌های شغلی و…. .

گرد شدن سر نوزاد

قضاوت دیداری در ارتباط با جذابیت، در طیف وسیعی که به عوامل فرهنگی و نژادی وابسته است، قرار می‌گیره اما جالبه بدونین بین افراد با ملیت‌های مختلف، توافق نظرهای زیادی وجود داره که بیشترین اونها مربوط میشه به تناسب و تقارن.

تناسب-سر-نوزاد

اما مگه تناسب و تقارن جمجمه و کلا بدشکلی سر قابل تغییر هست؟

برای دونستن پاسخ این سوال باید به وضعیت شکل سر و جمجمه در دوران نوزادی توجه کنیم. دقت کردین که استخوان جمجمه در نوزادان نرم هست، اما علتش رو می‌دونین؟

بدشکلی سر نوزاد

علت نرم بودن استخوان جمجمه نوزادان کمک به عبور جنین از کانال در حین زایمانه، همینطور فراهم کردن فرصت رشد برای مغز در سال اول تولد است.
جمجمه نوزاد از استخوان هایی چند تکه تشکیل شده که در کنار هم قرار گرفتن و در ابتدا بهم جوش نخورده‌اند. بین این صفحات درزهایی وجود داره که با رشد جمجمه از ماه‌های نهم تا هجدهم پس از تولد، شروع به بسته شدن می‌کنه و به این ترتیب، استخوان جمجمه به صورت یکپارچه در میاد تا از اصلی‌ترین ارگان بدن که مغز ماست، محافظت کنه.

جمجمه-نوزاد

علت بدشکلی سر نوزادان
اما نرم بودن جمجمه باعث می‌شه تا با اعمال نیروهای وارد بر آن، احتمال تغییر شکل بیشتری داشته باشه. نیروهایی که باعث بدشکلی سر نوزاد می‌شه:

  • ممکنه این نیروها قبل تولد به جمجمه وارد بشن: مثل چندقلو بودن در رحم مادر
  • و یا در حین زایمان این اتفاق بیوفته: مثلا اگر سر جنین بزرگ باشه!
  • بعد از زایمان هم در صورتیکه، سر در موقعیت ثابتی قرار بگیره احتمال ایجاد بدشکلی وجود داره.
علت بدشکلی سر نوزاد
چندقلو بودن و در زحم و بزرگ بودن سر نوزاد در حین زایمان از می‌تواند از عوامل بدشکلی سر نوزاد باشد
بدشکلی-سر-نوزاد

میزان شیوع بد شکلی سر نوزادان چقدر است؟

بر اساس اطلاع‌رسانی آکادمی طب کودکان آمریکا (AAP) بدشکلی جمجمه اطفال، یکی از شایع ترین مشکلات در ارتوپدی اطفال محسوب می شه و میزان شیوع این مشکل در طیف گسترده‌ای بین ۳ تا ۴۸ درصد در نوزادان گزارش شده که این میزان در دو دهه اخیر به طور معناداری افزایش پیدا کرده.

بدشکلی سر نوزاد چه علتی دارد و چطور بدون جراحی درمان می‌شود؟

چه درمانی برای بدشکلی سر نوزاد وجود دارد؟

تنها درصد کمی از این بدشکلی‌ها که به دلیل بسته بودن درزهای جمجمه اتفاق میوفته، نیاز به انجام عمل جراحی داره. اما رایج ترین روش های درمان بدشکلی های جمجمه شامل وضعیت‌دهی فعال، فیزیوتراپی، ساخت ارتوز و جراحی است.

رایج ترین روش های درمان بدشکلی سر نوزادان شامل وضعیت‌دهی فعال، فیزیوتراپی، ساخت ارتوز و جراحی است.

بدشکلی سر نوزاد چه علتی دارد و چطور بدون جراحی درمان می‌شود؟

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز پیوند، مجهز به پیشرفته ترین اسکنر سه‌بعدی از کمپانی وروم (VORUM) کانادا، قادر به ساخت دقیق‌ترین کلاه فرمدهی سر نوزاد است. برای اطلاع بیشتر درباره این اسکنر، می‌توانید به مقاله «اسکنر سه بعدی وروم (Vorum) برای ساخت انواع ارتوز و پروتز» مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۷۴۸۹۹۰ تماس بگیرید.

برای نوزادان سنین قبل از ۳ ماهگی، چنانچه بدشکلی ایجاد شده خفیف تا متوسط باشد، وضعیت دهی و فیزیوتراپی توصیه می‌شود. اما برای نوزادان سنین ۴ تا ۱۲ ماهگی، درصورتی که شدت بدشکلی متوسط تا شدید بوده و روش های وضعیت دهی تا سه ماهگی اثربخش نباشند، استفاده از ارتوزهای اصلاحی جمجمه توصیه می شود.
در جراحی ها، عمل باز کردن استخوانهای محل درزهای جمجمه که به هم متصل شده اند، انجام می شود، اما اصلاح دفورمیتی جمجمه با استفاده از ارتوز مناسب پس از جراحی بدست خواهد آمد.

بدشکلی های جمجمه سبب ایجاد تغییرات اساسی در شکل ظاهری نوزاد می شودکه شامل عدم تقارن و تناسب در شکل و ابعاد جمجمه، جابجایی گوش ها، عدم قرارگیری صحیح راستای نوک بینی و عدم تقارن در صورت، چشم ها و ناهنجاری‌های فک می شود.

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan