تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتوز کرانیال یا کلاه فرم دهی جمجمه چگونه ساخته می­‌شود؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اگر تصمیم به ساخت ارتوز کرانیال یا کلاه فرم دهی جمجمه برای نوزادتون دارید، یا براتون جالبه که بدونین هلمت که قبلا در مورد آن توضیح دادیم چطور ساخته میشه، حتما پیشنهاد میدم متن زیر رو که خیلی دوستانه و ساده براتون نوشتیم رو بخونید.

ارتوز کرانیال چگونه ساخته می‌­شود؟

کلاه باید در کلینیک های ارتوپدی فنی و توسط فردی که تخصص و دانش در زمینه ی ساخت کلاه فرم دهی نوزاد داره، ساخته بشه. به این فرد، ارتوتیست گفته میشه. کارشناس ارتوز ابتدا از سر نوزاد شما، اندازه هایی با استفاده از متر و کولیس خواهد گرفت. برای ساخت کلاه نیاز به فرم سر نوزاد داریم. پس باید روشی برای داشتن شکل سه بعدی سر وجود داشته باشه. کلاه هر نوزاد باید به صورت سفارشی و مختص اون ساخته بشه.

توجه داشته باشید که با داشتن عکس و اندازه های سر امکان ساخت کلاه در هیچ مرکزی وجود نداره. چرا که سر هیچ دو نوزادی دقیقا مثل همدیگه نیستن. حساسیت این کار بالاست؛ چرا که نوزاد نمی تونه گزارشی از حس خودش در داخل کلاه به ما بده. موفق بودن درمان به مقدار زیادی وابسته به ساخت صحیح ارتوز داره. ما در تیم کلینیک پیوند، برای ساخت کلاه نوزاد شما، از دکترای ارتوز که فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند و در زمینه ی ساخت این ارتوزها، بیشترین دانش و تجربه رو دارند، بهره گرفتیم.

ارتوز کرانیال یا کلاه فرم دهی جمجمه چگونه ساخته می­‌شود؟

شکل سه بعدی سر نوزاد به دو روش قالب­گیری و اسکن به دست میاد. در روش قالب­گیری از سر نوزاد گچ گرفته می شه، باندهای گچی در آب ولرم گذاشته می شه و روی سر نوزاد قرار می گیره، تا سفت بشه و شکل جمجمه رو به خودش بگیره. مدت زمان انجام این کار حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه طول می­کشه. این روش ممکنه برای کودک و حتی والدینش ناراحت کننده باشه. اگرچه دردی برای نوزاد نداره اما تماس با گچ و خیس شدن سر، باعث گریه و بی قراری نوزاد میشه.

ارتوز کرانیال یا کلاه فرم دهی جمجمه چگونه ساخته می­‌شود؟

برای ساخت کلاه فرم دهی جمجمه نوزادان روش دقیق تر، راحت تر، سریع تر و بی خطرتری وجود داره به نام اسکن. اما این اسم غلط انداز هستش. چون اکثر والدین نگران اشعه ی مضر یا بیهوشی نوزاد و خطری که برای فرزندشون داره هستن. این روش هیچ ضرری نداره!
باید این رو بدونید که در حقیقت، در روش اسکن، انگار با یک دوربین عکاسی پیشرفته و دقیقی که به نرم افزار متصل هست از سر نوزاد، عکاسی انجام میشه. مدت زمان اسکن سر نوزاد بین سی ثانیه تا سه دقیقه انجام می شه که وابسته به آرام بودن نوزاد و همکاری برای گرفتن اسکن داره. اسکنر با سر فرزندتون در تماس نیست و هیچ ناراحتی براش ایجاد نمیکنه. حرکت سر نوزاد اختلالی تو این کار ایجاد نمیکنه. این سیستم هوشمند بعد از کالیبرشدن، از سر نوزادتون تصاویری رو در نرم افزار ثبت می کنه که شما هم میتونید بینید. در طول انجام اسکن، فرزندتون در آغوش امن شما می نشیند.

اسکنر سه بعدی و پیشرفته ی ساخت ارتوز، تحت لیسانس شرکت وروم کانادا در کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز پیوند برای طراحی اختصاصی کلاه نوزاد، راحتی و اطمینان خاطر بیشتری به شما خواهد داد. دقت این روش با اسکنر در حد یک دهم میلیمتر است. جلسه ی اسکن یا قالب گیری در اینجا پایان پیدا می کنه. شما و فرزندتون، مرکز رو ترک خواهید کرد. با مراجعه به اینستاگرام کلینیک(peyvandclinic@) ، می تونید فیلمی از اسکن و طراحی کلاه مشاهده کنید.

ارتوز کرانیال چگونه ساخته می‌­شود؟

چقدر طول می‌کشه تا ارتوز کرانیال برای فرزند من ساخته بشه؟

این موضوع به روش ساخت ارتوز کرانیال یا همان کلاه بستگی داره. به طور معمول ساخت کلاه با قالبگیری به زمان بیشتری نیاز داره. اما با روش اسکن و کادر مجرب در کلینیک پیوند، برای شما این امکان رو فراهم کردیم تا ساخت کلاه رو به کمتر از ۷۲ ساعت برسونیم تا برای مراجعینی که خارج از تهران هستند، اقامت و رفت و آمد به حداقل برسه.

تا قبل از مراجعه ی دوم شما به کلینیک، مراحل ساخت کلاه فرم دهی جمجمه آغاز خواهد شد. طراحی و ایجاد تناسب و تقارن با استفاده از نرم افزار توسط ارتوتیست از روی فایل اسکن شده از سر نوزاد انجام می شود.
تغییرات حجمی با توجه به رشد سر نوزاد در نظر گرفته خواهد شد. فضای کافی برای رشد جمجمه در نقاط فرورفته ی سر در مدل سه بعدی فراهم می شود. در پایان پس از طراحی نهایی و خروجی گرفتن از فایل، مرحله ی تراش سه بعدی در دستگاه CNC آغاز خواهد شد. قالب تراشیده شده وارد مرحله ی ساخت کلاه می شود. پوشش فومی نرم و لایه ی بیرونی سخت کلاه توسط ارتوتیست با استفاده از ورق ترموپلاستیک در دمای حدود ۲۶۰ درجه در فرهای مخصوص بر روی قالب کشیده شده و با کمک دستگاه وکیوم، ساکشن می شود. در اینجا برش های اولیه بر روی کلاه پس از سرد شدن ورق انتخاب می شود.

کلاه فرم دهی جمجمه نوزادان

اکنون هلمت، آماده ی پرو اولیه روی سر نوزاد شماست. برش های نهایی ارتوز روی سر نوزاد باید انجام شود. این جلسه بین ۲ تا ۴ ساعت طول می کشد. در همین مرحله آموزش استفاده از کلاه و نکاتی که والدین باید در حین درمان با هلمت در نظر داشته باشند، به آنها داده خواهد شد. پس از اطمینان از فیت بودن کلاه روی سر نوزاد و چک کردن پوست سر، کلاه فرم دهی جمجمه ی نوزاد آماده ی تحویل می شود . وقت بعدی برای چکاپ و برنامه ی پوشیدن کلاه را از کلینیک دریافت خواهید نمود. درمان در اینجا آغاز می شود.

وزن کلاه چقدر است؟

کلاه بسته به سایز سر نوزاد شما، و طراحی آن وزن های متفاوتی دارد. ورق های به کار رفته باید دارای استحکام کافی باشند. در کلینیک پیوند، وزن کلاه فرم دهی جمجمه بین ۱۲۰ گرم تا ۱۸۰ گرم ثبت شده است. این وزن آسیبی به عضلات گردن نوزاد وارد نمی کند و به راحتی برای فرزند شما قابل تحمل است.

قیمت کلاه فرم دهی جمجمه چقدر است؟

قیمت کلاه فرم دهی جمجمه به روش ساخت آن با اسکنر و یا قالبگیری، متریال به کار رفته در کلاه وابسته است و با توجه به نوسانات مواد اولیه و بر اساس تعرفه ساخت ارتوز محاسبه می شود. توجه داشته باشید که کلاه به صورت آماده ساخته نمی شود و باید برای نوزاد شما به صورت اختصاصی طراحی شود.

مراقبت از نوزاد با هر نوع مشکل می تواند برای والدین استرس زا باشد. بسیاری از نگرانی ها قابل حل هستند و  مشکلی برای فرزند شما ایجاد نخواهند کرد. تیم پشتیبانی در کلینیک پیوند، به صورت آنلاین یا حضوری در کنار شماست تا مسیر درمان هموارتری را تجربه کنید.

ارتوز کرانیال یا کلاه فرم دهی جمجمه چگونه ساخته می­‌شود؟

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan