تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بالش فرم دهی سر نوزاد

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

جمجه نوزادان از بدو تولد تا ۱۸ ماهگی دارای نقاط نرم است تا فضای لازم برای رشد مغز فراهم شود. به همین دلیل در این زمان امکان بروز ناهمواری‌ها و یا بدشکلی‌هایی در جمجمه وجود دارد که البته با روش‌های مختلفی قابل درمان است. یکی از این روش‌ها استفاده از بالش‌ فرم دهی سر نوزاد است که به اصلاح فرم سر نوزاد کمک قابل توجهی می‌کند. به علاوه این نوع بالش در پیشگیری از صاف ‌شدن سر نوزاد هم موثر است و به همین دلیل می‌تواند توسط والدین به منظور جلوگیری از شکل‌گیری نادرست جمجمه‌ی فرزندشان مورد استفاده قرار گیرد. در این مطلب به بررسی تاثیرات و ویژگی‌های این نوع بالش و نکات مورد توجه در خرید و استفاده از آن می‌پردازیم.

بالش فرم دهی سر نوزاد چیست؟

بالش فرم دهی سر نوزاد (baby proof) نوعی بالش استاندارد برای نوزادان است که کارکرد اصلی آن جلوگیری از صاف‌ شدن سر نوزادان می‌باشد. هم‌چنین استفاده از این بالش به منظور درمان مشکلات مربوط به بدشکلی جمجمه نوزادان تا ۲۴ ماهگی آنان موثر است. در وسط این بالش یک حفره برای قرار گرفتن سر نوزاد وجود دارد که می‌تواند سر و گردن را در بهترین و راحت‌ترین حالت حفظ کند.
یکی دیگر از کارکردهای این بالش، کمک به جریان خون در مغز نوزاد و رشد آن است. مخصوصا چون نوزاد ساعات زیادی از روز را در خواب سپری می‌کند، استفاده از بالش مناسب برای او ضروری است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قوزبند طبی کلیک کنید.

برخی والدین در بدو تولد از بالش‌های سفت به منظور خوابیدن نوزادشان استفاده می‌کنند، ولی استفاده از بالش‌های غیراستاندارد موجب بروز مشکلاتی برای نوزاد می‌شود که از جمله مهم‌‌ترین آن‌ها می‌توان به شکل‌گیری نادرست جمجه اشاره کرد. به طور کلی نوزادان پس از ۳ ماهگی می‌توانند سر خود را بلند کرده و گردنشان را خم کنند، بنابراین استفاده از یک بالش استاندارد هم برای راحتی و هم برای قرار گرفتن سر به حالت درست ضروری است. استفاده از چنین وسایلی می‌تواند نگرانی‌های معمول والدین در مورد سلامت نوزادشان را تا حد زیادی برطرف کند.

بالش فرم دهی سر نوزاد

تاثیر بالش فرم دهی سر نوزاد

همان‌گونه که گفتیم، نوزادان ساعات زیادی از روز را در حالت خواب به سر می‌برند. این مورد در کنار نرمی و انعطاف‌پذیری جمجمه احتمال ابتلا به عارضه صاف‌ شدن سر را در آنان افزایش می‌دهد. نرمی جمجمه در نوزادان موجب می‌شود تا هر فشاری به سر آنان موجب ایجاد ناهمواری و تغییر فرم سر نوزاد شود و چنین مشکلاتی در صورت عدم درمان به موقع رشد مغز و کارکردهای شناختی را با اختلال مواجه می‌کند. به همین دلیل استفاده از ابزارهایی مانند بالش فرم دهی سر نوزاد می‌تواند در جلوگیری از بروز چنین مشکلات جبران‌ناپذیری تاثیر زیادی داشته باشد.

ویژگی بالش فرم دهی سر نوزاد

این بالش‌ها در صورتی که استاندارد باشند، معمولاً دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • این بالش‌ها کاملا نرم و انعطاف‌پذیر هستند و بافتشان متناسب با سر نوزاد طراحی و تولید شده است.
  • این بالش‌ها دارای یک حفره در وسط هستند که برای قرارگیری سر نوزاد طراحی شده است تا سر و گردن را در بهترین حالت قرار داده و از وارد شدن فشارهای خارجی به سر نوزاد در زمان خواب جلوگیری می‌کند.
  • این بالش‌ها از جنس ضد حساسیت تولید شده‌اند و برای پوست حساس نوزادان مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  • قرار گرفتن سر نوزاد در حفره بالش مانع بروز مشکلاتی مانند صاف‌ شدن سر می‌شود.
  • رویه این بالش‌ها قابلیت تعویض و شستشو دارد.
  • استفاده از از این بالش‌ها تا ۲۴ ماهگی نوزاد کاربرد دارد.
  • این بالش‌ها نرم و دارای فوم هستند تا فرورفتگی بالش به اندازه‌ی فشار سر نوزاد باشد.
  • در صورت فرورفتگی در بالش، معمولاً بعد از ۱۵ ثانیه به حالت طبیعی بر می‌گردد.
  • استفاده از این بالش‌ها موجب حفظ فرم سر نوزاد به حالت طبیعی می‌شود.

بالش فرم دهی سر نوزاد

خرید بالش فرم دهی سر نوزاد

در زمان خرید بالش فرم دهی سر نوزاد لازم است به چند نکته توجه کنید. رعایت این موارد می‌تواند به حفظ سلامت نوزادان با وجود حساسیت‌هایی که دارند، کمک قابل توجهی کند. از جمله مهم‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
– جنس این بالش‌ها باید از مواد طبیعی و غیرحساسیت‌زا باشد تا مشکلی برای پوست حساس نوزادان ایجاد نشود. از خرید بالش‌های غیر استاندارد و بی‌کیفیت دارای مواد مصنوعی خودداری کنید.
– علاوه بر جنس رویه بالش باید به جنس مواد داخل بالش هم توجه کنید. به عنوان مثال بالش‌هایی که داخل آن‌ها از جنس‌های لاتکس، مموری‌فرم و یا فیبر کانتور پر شده‌ باشد، در بلندمدت موجب کاهش حرارت طبیعی سر نوزاد می‌شود که می‌تواند در حافظه و یادگیری نوزاد تاثیر منفی داشته باشد.

نحوه استفاده از بالش فرم دهی سر نوزاد

نحوه استفاده از این بالش‌ها بسیار راحت است. کافی است پس از بررسی جنس و مواد مورد استفاده در رویه و داخل بالش، به خرید بالش فرم دهی استاندارد و راحت برای کودک خود اقدام نمایید. سپس در زمان خواب یا استراحت کودک، سر او را بر روی حفره‌ی تعبیه شده بر روی بالش گذاشته و از قرار گرفتن سر او در وضعیت صحیح اطمینان حاصل کنید. البته چون این بالش‌ها متناسب با اندازه سر نوزاد تولید شده‌اند به قرار گرفتن سر و گردن نوزاد در وضعیت مناسب کمک می‌کنند. به علاوه چون این بالش‌ها سبک هستند و وزن بسیار پایینی دارند، قابلیت حمل راحتی هم برای والدین خواهند داشت.
در این مطلب در مورد یکی از روش‌های فرم دهی سر نوزاد اطلاعاتی به شما ارائه کردیم. بسیاری از نوزادان به دلیل خوابیدن طولانی مدت در یک موقعیت به مشکل صاف شدن سر مبتلا می‌شوند. به خصوص این عارضه در میان نوزادان نارس به دلیل نرمی و انعطاف بیش از حد جمجمه، بیشتر شایع است. چون فشارهایی که از طرف سطوح معمولی مانند بالش یا صندلی به سر نوزاد وارد می‌شود، می‌تواند به تغییر شکل آن منجر شود. نشانه‌ی اصلی سندرم تخت شدن سر نوزاد، صاف شدن سر در قسمت پشت یا پهلوها است. به همین دلیل والدین می‌توانند با توجه کافی و مراجعه به پزشک متخصص در صورت لزوم و هم‌چنین استفاده از راهکارهایی مانند بالش فرم دهی سر نوزاد، مانع از بروز چنین مشکلاتی شوند.

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan