تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دست مصنوعی مکانیکی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

پروتزهای مصنوعی دست مدرن امروزی برای رشد مهارت ها و بازگرداندن جای اندام فوقانی طراحی شده اند. از آنجایی که قطع دست قطعا یکی از بزرگترین مسائلی است که بر تعداد کمی از انسان‌ها در طول زندگی تأثیر می‌گذارد، بنابراین، ظهور دست های مصنوعی، خود باوری را در انسان‌هایی که این مشکل را دارند، به وجود آورده است. این اندام های مصنوعی به این شکل تولید می شوند که می توانند در انواع مجزا در عباراتی از زیبایی شناسی، مکانیک و میوالکتریک قرار گیرند. بنابراین، نحوه ساخت آن ها مانند متفاوت است. در این مقاله قصد داریم توضیحات مختصری را درباره دست مصنوعی مکانیکی توضیح دهیم و به هزینه و بهترین مرکز برای ساخت بپردازیم‌. 

دست مصنوعی مکانیکی چیست؟ 

یکی از انواع پروتز هایی که امروزه برای مراجعه کنندگان قطع دست ساخته می شود، دست مصنوعی مکانیکی است. این شکل از دست مصنوعی مکانیکی یکی از حداکثر انواع پروتزهای مناسب برای کسانی است که کف دستشان از مچ به پایین قطع شده است. این نوع پروتز به مرد یا زن کمک می کند تا تمام کف دست ها را با زاویه نود درجه خم و صاف کند.

دست مصنوعی مکانیکی

شخصی که این نوع پروتز را نصب می کند، می تواند به راحتی حرکت دست خود را مدیریت کند و مسئولیت هایی از جمله فشار دادن، بلند کردن اشیاء را انجام دهد. این پروتز ظاهری طبیعی دارد و مصرف کننده دیگر از داشتن و پوشیدن آن احساس خجالت یا از دست دادن خودباوری نمی کند. هیچ نیازی به درمان جراحی برای گذاشتن و استفاده از این دستگاه وجود ندارد و شخصی می تواند از این پروتز استفاده کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قوزبند طبی کلیک کنید.

انواع دست مصنوعی مکانیکی

یکی از جدیدترین پروتزهای مصنوعی دست، پروتزهای مکانیکی است. این دسته از اندام های مصنوعی به صورت قلاب طراحی شده اند و به دلیل ابزار کابلی به کار رفته در آنها، کشش و مهار اندام های کاهش دهنده به راحتی انجام می شود و به این ترتیب می توان قلاب را باز و بسته کرد. در نتیجه، کرنش در عضو قطع شده حذف شده و به دستگاه مهار و قلاب منتقل می شود. در نتیجه، ویژگی دست ظاهری واقعی اضافی خواهد داشت. در ساخت این پروتزها از آلیاژ آلومینیوم برای نشان دادن مقاومت بیش از حد در برابر فشارها استفاده می شود.

  • دست مصنوعی میوالکتریک

این نوع پروتز دست یکی از جدیدترین سبک‌های اندام مصنوعی است که با ویژگی ذهنی گردش می‌کند. اندام های مصنوعی حسگرهای حسی را در اعصاب نهایی اندام قطع شده قرار می دهند و از این طریق پالس های الکتریکی ارسال شده از ذهن به اندام قطع شده را دریافت و مدیریت می کنند و آن را به پالس های مجازی تبدیل می کنند و این انرژی را به موتور تعبیه شده روی این پروتز می فرستند. اندام های مصنوعی برای حمل و نقل این قدرت مجازی به دلیل باتری روی این اندام مصنوعی، بازوها و دست‌های آنها را به جریان می‌اندازد. به همین دلیل، باتری لیتیومی و موتور الکتریکی درون پروتزهای مصنوعی دستی مرسوم، از جمله افزودنی های حیاتی هستند که می توانند در ساخت پروتزهای دستی میوالکتریک استفاده شوند.

  • پروتزهای دست بیونیک

این سبک از پروتزها، از طریق اتصال عضلات دستی، هوشیاری ذهنی را به دست می آورند و بر اساس آن، اعمال دست را انجام می دهند. این اندام های مصنوعی از عملکردهای ارگونومیک زن یا مرد برای داشتن حرکت واقعی و نمایش کارایی بیش از حد استفاده می کنند. وجود وسایل نقلیه متحرک در هر یک از دستان این اندام مصنوعی، حمل و نقل آنها را برای فرد راحت می کند. اجزای داخل پروتزهای بیونیک دست کاملاً جدید، بار را به آرامی در طول اندام مصنوعی توزیع می کنند تا انسان بتواند آن را به راحتی بالا بیاورد.

  • پروتزهای هیبریدی

این نوع پروتز مصنوعی به این صورت طراحی می شود که ویژگی های پروتز میوالکتریک و سنتی را در کنار هم دارد. در واقع، استفاده از این نوع پروتزها برای افرادی که قطع دست دارند، کیلومترها بالاتر است. دست مصنوعی ترکیبی حرکت دست را از طریق یک کمربند و یک منبع انرژی خارجی انجام می دهد.

قیمت دست مصنوعی مکانیکی

هزینه دست مصنوعی مکانیکی (نرخ پروتز زیر آرنج) یک مورد اساسی است که باید هنگام آماده شدن و قرار دادن آن پروتز مورد توجه قرار گیرد. درست است که اگر شخصی قصد دارد این پروتز مناسب را بگذارد، باید کلینیک هایی را انتخاب کند که در طراحی دست مصنوعی متخصص  توانایی ساخت پروتز هستند. معمولاً یک مرکز بهداشتی ارتوپدی فنی با تجهیزات، نیرو، دانش و دانش فنی مورد نیاز برای ساخت و ارائه هزینه یک پروتز مصنوعی دست مکانیکی تجهیز شده است و مکان فوق العاده ای برای ارائه این شکل در نظر گرفته می شود. هنگامی که قرار است پروتز ساخته شود، وضعیت بیمار، سن او، مقدار قطع عضو، نوع پروتز، اینکه آیا این پروتز بسیار هوشمندانه است یا نه و بسیاری از مسائل مختلف باید در نظر گرفته شود و به همین دلیل است که دست های مصنوعی دارای قیمت های متفاوتی هستند. نرخ دست مصنوعی مکانیکی همیشه ثابت نیست و در صورت مراجعه به کلینیک های خاص ارتوپدی برای ساخت این نوع پروتز، با قیمت های استثنایی روبرو خواهید شد.

دست مصنوعی مکانیکی

بهترین مرکز ساخت دست مصنوعی مکانیکی

هنگامی که فردی در ناحیه دست آسیب می بیند، متخصصان خبره از بریدن دست و انگشتان بیمار جلوگیری می کنند. اما گاهی اوقات به دلیل شدت آسیب، راحت ترین روش قطع عضو است. با وجود پیشرفت های متعدد در رشته ساخت انواع پروتزها، دیگر جای ترسی وجود ندارد، زیرا با استفاده از دست مصنوعی مکانیکی، انسان حداکثر توانایی حرکتی اندام قطع شده را به دست می آورد. یکی از مواردی که در هنگام خرید دست مصنوعی باید به آن توجه کرد، انتخاب بهترین مرکز ساخت دست مصنوعی مکانیکی می باشد. امروزه بسیاری از کلینیک ها در این زمینه فعالیت دارند که هر یک از آن ها خدمات خاصی را ارائه می دهند. در همین راستا اگر با این حادثه تلخ مواجه شدید، حتما به یک مرکز پزشکی ماهر و قابل اعتماد مراجعه کنید تا انتظارات شما از پروتز برآورده شود. برای یافتن بهترین کلینیک در شهر خود می توانید از گوگل کمک بگیرید. 

فرق پروتز و دست مکانیکی

احتمالاً تصور می‌کنید که دست مصنوعی یک بازوی مکانیکی به نظر می ‌رسد، با این حال آن‌ها این کار را می‌کنند و از یک دستگاه کابل و ریسمان برای انجام فعالیت‌های روزانه تان استفاده می‌کنند. محققان انگشتانی را طراحی کردند که شبیه به شکل بازوی انسان است و این بازو شبیه یک بازوی فلزی است، ممکن است مانند یک دست و بازوی واقعی در جریان باشد. این بازو به شما امکان انتخاب آیتم ها را می دهد و دارای ۱۰۰ حسگر است که با مغز انسان ارتباط برقرار می کند. این حسگرها به شما کمک می کنند تا دست خود را مانند یک دست حقیقی از قسمتی از بدن خود عبور دهید. افرادی که از این فرم جدید پروتز استفاده می کنند می گویند که می توانند شکل و بافت آن را حس کنند.

بازوی مکانیکی مجهز به سنسور

دست‌های مکانیکی که برای ساخت پروتز استفاده می‌شوند از حسگرهایی استفاده می ‌کنند که به او کمک می ‌کنند تا بازو را با کمک یک تکه منتقل کند که مربوط به نخاع فرد است. از آنجایی که این نوع حسگرها ممکن است بدون مشکل برنامه‌ریزی شده باشند تا به طور باورنکردنی لمسی باشند، افرادی که از این نوع پروتزها استفاده می‌کنند می‌توانند ابزارهایی را که لمس می‌کنند حس کنند و به این ترتیب، می‌توانند حتی ضعیف‌ترین ارتعاش‌ها را انتخاب کنند. دست‌های مکانیکی با سنسور مانند یک بازوی روزمره انسان به نظر می‌رسند و شباهت آن‌ها باعث می‌شود که تمایز بین آن‌ها سخت باشد، زیرا از اسپری منحصربه‌فردی برای پوشاندن پروتز استفاده می‌شود که ظاهر آن را واقعی می ‌کند.

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan