تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

این حرف کاملا علمی ست

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

والدین این شما هستید که تصمیم می گیرید، برای گرد کردن سر نوزاد خود باید کلاه فرم دهی جمجمه تهیه کنید!

به نگارش: دکتر نعیمه روحانی – دکترای تخصصی ارتوز و پروتز از دانشگاه علوم پزشکی ایران

مطالعه ای در سال ۲۰۲۱ در پاسخ به این سوال انجام شد که آیا درک افراد مختلف از شکل سر نوزادان با هم یکسان است یا متفاوت ؟

در این پژوهش علمی به ۲۰۳ شرکت کننده در ۵ گروه مختلف از افراد (جراح جمجمه، پزشک اطفال، پزشک عمومی، والدین با نوزاد دارای بدشکلی جمجمه و افرادی بدون تجربه ی در این زمینه)، تصاویر سه بعدی از شکل سر نوزادان نشان داده شد. در نتیجه‌ی آن افراد در طیفی از شکل طبیعی و نرمال تا درجات خفیف، متوسط و شدید بدشکلی جمجمه قرار داشتند. از آنها درخواست شد که به شکل سر از ۱ تا ۴ امتیازدهی کنند. نتایج این تحقیق علمی نشان داد که گروه های ناظر، درک متفاوتی از شدت بدشکلی جمجمجه دارند. قسمت جالب این پژوهش علمی، نزدیک بودن نگاه والدین و جراحان بود، درحالی که پزشک اطفال، سر نوزادان را طبیعی تر از والدین می بینند.

نکته ی مهم اینجاست که والدین به محض اینکه احساس می کنند، نوزادشان دارای درجاتی از عدم تقارن جمجمه است به پزشک اطفال مراجعه می کنند و اغلب نظر متفاوت پزشک اطفال و اصرار به عدم نیاز به دریافت کلاه فرم دهی، سبب تاخیر در درمان و یا به خطر افتادن نتایج درمان در والدینی که انگیزه ی کافی ندارند، می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قوزبند طبی کلیک کنید.

ما نیز در تجربه ی بالینی در کلینیک پیوند متوجه شدیم، والدین با نگرانی در جستجوی راه درمانی برای گردکردن شکل سر نوزاد خود هستند. اما پزشک اطفال به آنها می گوید که نیاز به دریافت کلاه نیست و آن را به حساسیت والدین نسبت می دهند. در حالیکه والدین، رتبه بندی درستی مطابق با شاخص های تقارن جمجمه از بدشکلی سر نوزاد دارند.

فول تکست مقاله بالا در این آدرس قرار دارد: https://doi.org/10.1007/s00784-020-03417-y

درمان موفقیت آمیز ارتوزی، با سن کم نوزاد در ارتباط مستقیم است. هرچه سن نوزاد کمتر باشد، مدت زمان درمان با کلاه کمتر خواهد بود. والدین، ناظرین همیشگی شکل سر نوزاد هستند و خود را در قبال آینده ی فرزندشان مسئول می دانند. بدشکلی سر در آینده می تواند منجر به کاهش اعتماد به نفس و مشکلات روحی در نوجوانی می گردد. در نتیجه تصمیم گیرنده اصلی درمان برای کلاه فرم دهی جمجمه، والدین خواهند بود.

داشتن اطلاعات کافی، صحیح و علمی از درمان ارتوزی جمجمه ی اطفال، سبب کاهش استرس و نگرانی والدین می شود. والدین از طریق اینترنت به دنبال راهکارهای مناسب هستند و از این وضعیت آگاهی بیشتری دارند، در نتیجه به حرف پزشک اکتفا نمی کنند. این نگرانی در درمان با کلاه به نوع ساخت کلاه و نیز مشکلات در حین درمان مربوط می شود.

ساخت تخصصی کلاه فرم‌ دهی جمجمه

ما در کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز پیوند، نگرانی در مرحله ی دریافت کلاه کلاه فرم دهی را با وجود اسکنر سه بعدی وروم مرتفع کردیم. چرا که در روش قالبگیری، خطای دستی وجود دارد و نوزاد در مرحله ی گچ گیری که در حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد، اذیت می شود. اما شما در روش اسکن، نوزاد خود را در آغوش می گیرید و بدون هیچ سختی و خطر این مرحله که در حد ۵ ثانیه تا ۵ دقیقه طول می کشد را سپری خواهید کرد. اسکنر با سر نوزاد در تماس نیست و هیچ ناراحتی برای نوزادتان ندارد. دقت این روش در حد یک دهم میلیمتر است.

اسکنرها انواع متفاوتی دارند. شرکت وروم کانادا به طور اختصاصی به طراحی سه بعدی ارتوز و پروتز می پردازد. در نرم افزار، امکان قرینه سازی و تغییرات شکل جمجمه وجود دارد. گزارش اسکن و پیگیری در طول درمان و امکان مقایسه شکل سر با روز اول، انگیزه ی کافی برای ادامه ی درمان را ایجاد می کند. زیرا مادر و پدر در ارتباط دائم با نوزاد هستند و اغلب متوجه تغییرات عمده شکل سر در طول درمان با هلمت نمی شوند.

در طول درمان با کلاه فرم دهی جمجمه به طور آنلاین و از طریق واتساپ با شما در ارتباطیم تا راهکارهای مختلف را برای راحتی مادر و نوزاد فراهم کنیم.

کلینیک پیوند، زیر نظر دکترای تخصصی ارتوز و پروتز، در زمینه ی طراحی و ساخت کلاه فرم دهی جمجمه، زیبایی و تقارن شکل سر فرزند شما را فراهم می کند. برای مشاوره ی رایگان و پاسخگویی به سوالات بیشتر با شماره های کلینیک و واتساپ تماس حاصل نمایید.

در شکل زیر فرم سر نوزادی را قبل از استفاده از کلاه فرم‌دهی مشاهده می‌کنید.

این حرف کاملا علمی ست

شکل بعدی نیز نمایانگر نتیجه‌ی استفاده نوزاد از کلاه فرم‌دهی است.

این حرف کاملا علمی ست

 

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan