تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ترمیم شکستگی استخوان چیست و چگونه انجام می شود؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

وقتی که استخوان‌های شما دچار شکستگی می‌شوند، مهم است که دوباره استخوان بتواند به درستی در موقعیت اصلی خود بهبود پیدا کند.

ترمیم شکستگی استخوان


برای ترمیم شکستگی استخوان چند روش درمانی وجود دارد، و درمانی که پزشک توصیه می کند به چندین عامل بستگی دارد. درمان به این بستگی دارد که شکستگی در کجا رخ داده و چقدر شدید است. در حالی که برخی از استخوان‌ها می‌توانند با گچ‌گیری بهبود پیدا کنند، برخی دیگر ممکن است به درمان‌های تهاجمی‌تر احتیاج داشته باشند.

ترمیم شکستگی استخوان یک عمل جراحی برای رفع شکستگی استخوان با استفاده از پیچ‌های فلزی، سنجاق‌ها، میله‌ها یا صفحاتی برای نگه داشتن استخوان است. این عمل با عنوان جراحی باز همراه با تثبیت داخلی (ORIF) شناخته می شود.

چرا ترمیم شکستگی استخوان انجام می شود؟

این عمل وقتی انجام می شود که استخوان شکسته با گچ گیری یا استفاده از سپلینت به تنهایی بهبود پیدا نکند. اگر شکستگی استخوان با این روش ها بهبود پیدا نکند به عمل جراحی ORIF نیاز است، این نوع عمل جراحی ممکن است در مواردی صورت بگیرد که استخوان به پوست چسبیده است (شکستگی های مرکب) و شکستگی هایی در مفاصل مچ دست و پا رخ داده باشد.
اگر استخوان های اطراف مفاصل قابل ترمیم نباشند، فرد ممکن است قادر به حرکت کردن نباشد.

نحوه آماده سازی برای ترمیم شکستگی استخوان

شکستگی استخوان

در مورد تاریخچه پزشکی خود، از جمله بیماری مزمن یا جراحی های قبلی ای که داشته اید، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین در مورد هر نوع دارویی که مصرف می کنید یا به آن حساسیت دارید، از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل ها به پزشک تان اطلاع دهید. مواردی که پزشک را از آن ها مطلع می کنید می توانند شامل سی تی اِسکن و اسکن اِم آرآی نیز باشد.
روز قبل از عمل، پزشک به شما توصیه خواهد کرد که بعد از ساعت ۱۲ شب چیزی نخورید.
همچنین بهتر است شما همراه با شخصی به بیمارستان بروید.

خطرات جراحی ترمیم شکستگی استخوان

عوارض ناشی از عمل جراحی ORIF بسیار نادر است. این عوارض عبارتند از:

  • واکنش آلرژیک به بیهوشی؛
  • خون ریزی؛
  • لخته شدن خون؛
  • عفونت.

پزشک را از همه ی بیماری ها و داروهای مصرفی تان آگاه کنید  و همچنین با در نظر گرفتن دستورات پزشک پس از عمل، می توانید خطر ابتلا به عوارض را بسیار کاهش دهید.

نحوه جراحی

جراحی ترمیم شکستگی استخوان ( ORIF) می تواند چند ساعت طول بکشد. ممکن است ماده ی بیهوشی تزریق شود تا شما در حین عمل بخوابید تا چیزی را حس نکنید. در صورت استفاده از صفحه و پیچ ها، ممکن است جراح در قسمت شکستگی برش ایجاد کند. او ممکن است در انتهای استخوان برش ایجاد کند و میله ای را در قسمت داخلی استخوان قرار دهد تا شکستگی را تثبیت و ترمیم کند. بعد، استخوان شکسته شده در جای خود قرار می گیرد. جراح تان ممکن است از پیچ های فلزی، سنجاقها، میله ها یا صفحات برای ایمن سازی استخوان در محل استفاده کند. این ها می توانند موقت یا دائمی باشند.

 اگر استخوان شما در هنگام صدمه شده باشد، پزشک ممکن است پیوند استخوان را پیشنهاد کند.
در این روش، از استخوان های قسمت های دیگر بدن یا استخوان های اعضای اهدایی برای جایگزینی استخوان هایی که از بین رفته اند استفاده می شود.

همچنین رگ های خونی ای که در طی جراحت آسیب دیده در حین عمل ترمیم می شوند.

هنگامی که استخوان شکسته در جای مناسب قرار بگیرد، جراح، زخم را بخیه میزند و آن را پانسمان می کند.
پس از اتمام عمل، عضو مصدوم شده ی شما در گچ قرار می گیرد.

بعد از ترمیم شکستگی استخوان

پزشک تان، زمان بهبودی مورد انتظار برای بهبود شکستگی را به شما اطلاع خواهد داد.

ترمیم شکستگی

طبق گفته کلینیک کلیولند (یک مرکز درمانی مشهور آمریکایی)، این روند  معمولاً شش تا هشت هفته طول می‌کشد. با این حال، این مدت زمانی، باتوجه به نوع و محل شکستگی متفاوت است.

بلافاصله پس از انجام عمل، بیمار به اتاق بهبودی منتقل می‌شود. سپس پرستار، فشار خون، تنفس، ضربان قلب و تب را کنترل می کند. باتوجه به میزان جراحات و جراحی که انجام می‌شود همچنین شرایط بهبودی، ممکن است یک شب یا بیشتر بستری نیاز باشد.

بعد از عمل، کمی درد و تورم ایجاد می‌شود. استفاده از کمپرس یخ، بلند کردن و استراحت دادن اندام شکسته به کاهش التهاب کمک می‌کند. پزشک برای تسکین درد، داروهای مسکن تجویز می‌کند.

به عنوان یک قاعده کلی، باید زخم‌های ناشی از جراحی را تمیز و خشک نگه داشته شود.

محل جراحی شده ممکن است بی‌حس شود، اما اگر علائمی مثل تورم، قرمزی، و بوی بد ترشحات زخم داشتید به پزشک مراجعه کنید. در بعضی موارد، اطراف ماهیچه ها یا بافت نرمی که آنها را پوشانده به عنوان مثال در امتداد قسمت خارجی مچ پا یا بالای دست، احساس می کنید که یک زائده روی استخوان های شما قرار گرفته است.

اگر صفحه و پیچ ها باعث ناراحتی یا تحریک پوستی می شوند، ارائه دهنده خدمات بهداشتی تان ممکن است توصیه کند که پس از بهبود و شکستگی، صفحات و پیچ‌ها را جدا کنید. همچنین پزشک به منظور تقویت و کشش عضلات اطراف استخوان آسیب دیده، فیزیوتراپی را توصیه خواهد کرد. این کار به بهبودی کمک می‌کند و همچنین مانع از بروز آسیب بیشتر می‌شود.

دورنما

در استخوان‌ها ممکن است رگ‌های خونی زیادی وجود داشته باشد که به روند بهبودی کمک می‌کند.
با گذشت زمان، بدن‌تان شروع به تولید سلول‌های خونی می‌کند که در نهایت به بهبود استخوان کمک می‌کنند.

فقط به خاطر داشته باشید که حتی اگر استخوان شکسته ترمیم شده باشد، امکان شکستن دوباره آن وجود دارد.
تا جایی که امکان دارد برای جلوگیری از آسیب مجدد احتیاط کنید.

نکات مراقبتی می تواند شامل یک رژیم غذایی سرشار از غذاهای تقویت کننده استخوان مانند غذاهای حاوی کلسیم و ویتامین D باشد.استفاده از وسایل محافظ مانند پد، بریس یا کلاه ایمنی می تواند به جلوگیری از شکستگی استخوان در آینده کمک کند.

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan