تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درمان بیرون زدگی دیسک کمر

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

قطعا شنیده‌اید که کسانی که به کمردرد دچار هستند، در مورد دیسک کمر خود صحبت می‌کنند. دیسک کمر در واقع به بالشتک ژله‌ای موجود میان هر دو مهره‌ی کمر گفته می‌شود که از آب، کلاژن و پروتئین تشکیل شده و ضخامت آن بین ۳ تا ۹ میلی‌متر است. در واقع عاملی که به کمردرد منجر می‌شود، فتق یا بیرون‌زدگی دیسک کمر است. این مشکل با فشار بر روی نخاع و ریشه‌های عصبی به احساس درد منجر می‌شود. البته دلایل زیادی می‌تواند منجر به کمردرد شود و بیرون‌زدن یا فتق دیسک تنها یکی از دلایل آن است. اگر به دنبال اطلاع از انواع روش‌های درمان بیرون زدگی دیسک کمر هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع درمان بیرون زدگی دیسک کمر

انواع درمان بیرون زدگی دیسک کمر شامل استفاده از بریس برای محافظت از کمر است که البته این روش بیشتر جنبه‌ی پیشگیری دارد. سایر روش‌ها به ترتیب از ساده به پیچیده شامل درمان با کمپرس سرد و گرم، دارو درمانی، فیزیوتراپی، درمان دستی، الکتروتراپی با دستگاه تنس، ماساژ بافت عمقی، تزریق دیسکوژل، تزریق استروئید اپیدورال، تزریق ازون، تزریق فاست، پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP درمانی، تزریق های نقطه ماشه ای یا تریگر پوینت، جراحی با لیزر و جراحی بسته می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قوزبند طبی کلیک کنید.

درمان بیرون زدگی دیسک کمر

جراحی با لیزر با هدف کاهش درد و کاهش فشار وارده بر عصب تحت فشار در این ناحیه یا تثبیت ستون فقرات انجام می‌شود. به گونه‌ای که از پرتو لیزر به منظور بریدن بافت مورد نظر استفاده می‌شود. جراحی ستون فقرات با لیزر جزو روش‌های درمانی غیرتهاجمی و بدون ریسک طبقه‌بندی می‌شود. با این حال به دلیل لزوم ایجاد شکاف بر روی بدن بیمار، بدون عارضه نخواهد بود.

جراحی بسته نیز یک روش جراحی دارای سطح تهاجم کمتر در مقایسه با سایر روش‌ها است. در جراحی بسته پزشکان از ابزارهای خاصی استفاده می‌کنند تا توسط شکاف‌های کوچک ایجاد شده بر روی بدن به ستون فقرات دسترسی پیدا کنند. از مزایای این روش می‌توان به حداقل آسیب به عضلات و سایر ساختارهای این ناحیه، امکان مشاهده‌ی محل دقیق مشکل در ستون فقرات توسط جراح، نیاز به ایجاد شکاف‌های کوچک، خون‌ریزی کمتر، و مدت زمان کوتاه‌تر بستری اشاره کرد.

درمان بیرون زدگی دیسک کمر بدون جراحی

اگر به دنبال درمان دیسک کمر بدون جراحی در تهران هستید، بهتر است بدانید که روش‌های بسیاری به منظور درمان بیرون زدگی دیسک وجود دارد. در واقع فتق دیسک کمر در بیشتر موارد با کمک روش‌های درمان بدون جراحی قابل درمان است. در صورت بهبود علائم با استفاده از درمان بدون جراحی و روش‌های محافظه کارانه، با احتمال زیادی نیازی به استفاده از سایر روش‌های درمانی نخواهد بود. البته در صورت عدم بهبود و تشدید علائم، ممکن است نیاز به جراحی باشد که در این صورت توسط پزشک برای شما تجویز می‌گردد. روش‌های درمان دیسک کمر بدون جراحی را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

یکی از این روش‌ها که نقش پیشگیری و کاهش درد را نیز دارد، استفاده از بریس است. بریس نقش محافظت از کمر را ایفا می‌کند و علاوه بر زمان استراحت، قابل استفاده در محل کار، اتومبیل یا حتی در زمان حرکت نیز هست. یکی دیگر از این روش‌های درمانی، استفاده از کمپرس سرد و گرم است. مزایای این روش شامل راحتی، در دسترس بودن و هزینه کم است. در استفاده از این روش لازم است به منظور درمان بیرون زدگی دیسک کمر، در ابتدا فقط از کمپرس سرد استفاده شود تا در صورت ایجاد التهاب و خونریزی مویرگ ناشی از بیرون زدگی دیسک، جریان خون توسط کمپرس سرد به ناحیه دردناک محدود گردد. پس از استفاده برای ده تا پانزده دقیقه از کمپرس سرد، می‌توانید در صورت ابتلا به کمردرد مزمن، به منظور تسکین ماهیچه‌ها از کمپرس آب گرم کمک بگیرید.

یکی دیگر از روش‌های غیر جراحی برای درمان بیرون زدگی دیسک، دارو درمانی است. البته استفاده از داروهای مسکن یک راهکار درمانی کوتاه مدت است. داروی دیسک کمر معمولا شامل داروهای استامینوفن یا داروهای ضد التهاب غیر استروئید است که در صورت تجویز پزشک برای شما مفید خواهد بود. فیزیوتراپی نیز از روش‌های موثر است که علاوه بر کاهش درد، می‌تواند از آسیب دیدگی‌های بعدی نیز جلوگیری کند. تکنیک‌های موثر فیزیوتراپی روش‌های انفعالی و ریلکس کردن بدن، ماساژ عمیق بافت، گرما و سرما درمانی، تحریک الکتریکی (TENS) و آب درمانی را شامل می‌شود. الکتروتراپی با دستگاه تنس نیز نوعی تسکین برای کاهش دردهای شدید ناشی از بیرون زدگی دیسک کمر است. این روش درمانی عصبی الکتریکی از راه پوست و با دستگاه تنس نوعی تسکین فوری را برای فرد ایجاد می‌کند.

درمان بیرون زدگی دیسک کمر

بیرون زدگی دیسک کمر چگونه رخ میدهد؟

ابتلا به بیرون زدگی دیسک کمر در اثر دلایلی مانند مشکلات و سابقه ژنتیکی، عدم تحرک، نشستن یا رانندگی‌ برای مدت طولانی، سرفه‌های مزمن، سیگار کشیدن، حمل اجسام سنگین، بارداری یا اضافه وزن، هر نوع ضربه یا فشار ناگهانی به ستون مهره‌ها مانند سقوط از ارتفاع و انجام حرکات ورزشی نامناسب می‌تواند رخ دهد.

بهترین روش درمان بیرون زدگی دیسک کمر بدون جراحی

علاوه بر روش‌هایی که بیان شد، تزریق دیسکوژل یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین روش‌های درمان دیسک کمر بدون جراحی در تهران است که در آن از تزریق دیسکوژل به داخل دیسک استفاده می‌شود. این روش درمانی، شامل ترکیب الکل با یک ماده مخصوص و تزریق مستقیم آن از طریق یک لوله کوچک به دیسک است. نتایج این روش به از بین رفتن فضای ذخیره آب در دیسک‌های بین مهره‌ای منجر شده و به کاهش فشار بر اعصاب آسیب دیده ستون فقرات کمک موثری می‌کند.
روش درمان بیرون زدگی دیسک کمر بدون جراحی قابل اجرا به صورت سرپایی و با استفاده از بی‌حسی است که کاملا بدون عوارض و بدون درد می‌باشد. نسبت موفقیت این روش بین ۸۰ تا ۹۰% در میان بیماران گزارش شده و تا سه ماه ماندگاری دارد.

علائم بیرون زدگی دیسک کمر

بیرون زدگی دیسک کمر معمولا با علائمی همراه است که منجر به مراجعه به پزشک و تشخیص دقیق آن می‌شود. برای مثال فرد ممکن است به درد ملایم تا شدید در گردن یا کمر خود مبتلا شود. البته در برخی موارد نیز فرد با وجود مشکل بیرون زدگی دیسک هیچ علائم و دردی احساس نمی‌کند. در این صورت لازم است تا فتق دیسک کمر توسط تصویر برداری از ناحیه کمر تشخیص داده شود. در این مطلب درمان بیرون زدگی دیسک و علل و علائم این مشکل آشنا شدیم. اگر به دنبال درمان دیسک کمر بدون جراحی در تهران هستید، می‌توانید در صورت صلاح‌دید پزشک از روش‌های درمانی موثر موجود در این زمینه استفاده کنید. سوالات و نظرات خود را با کلینیک پیوند در میان بگذارید.

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan