تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

قیمت پروتز دست

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

روزانه بسیاری از افراد ممکن است بر اثر دلایلی مانند تصادف و سانحه یا بیماری‎هایی مانند سرطان و دیابت، دچار قطع عضو ‌شوند. این افراد پس از ترمیم زخم‌ها می‌توانند با تهیه پروتزهای اندامی یا اندام مصنوعی تا حد زیادی به زندگی عادی برگردند. در این مطلب قصد داریم در مورد انواع پروتز مربوط به بخش‌های مختلف دست و قیمت پروتز دست توضیحاتی به شما ارائه دهیم.

قیمت پروتز دست

انواع پروتز دست

پروتزهای دست انواع متفاوتی را شامل می‌شوند که بخش‌های مختلف دست از بازو تا انگشتان را در بر می‌گیرد. کاربرد اصلی این نوع پروتزها در گرفتن و رها کردن اجسام است. ولی با در نظر گرفتن دامنه حرکتی و چگونگی انتقال قدرت به چند گروه اصلی قابل تقسیم هستند که تفاوت در ویژگی‌های هر کدام باعث تفاوت در قیمت پروتز دست نیز می‌شود. این گروه‌ها به ترتیب افزایش قابلیت عبارتند از:

۱. پروتزهای منفعل

این نوع پروتز دست به بهبود عملکرد فیزیکی فرد کمک می‌کند، اما موجب حرکت آزاد و فعال نمی‌شود. در واقع این پروتزها صرفا به منظور فعالیت‌های سبک روزمره و جایگزینی عضو از دست رفته در جهت برقراری تناسب میان اعضا کاربرد دارد. به عنوان مثال می‌توان به مفصل انگشتی چند موقعیت و انگشتان تیتانیومی اشاره کرد که جزو پروتزهای منفعل هستند و البته دارای دو مفصل متحرک می‌باشند. از دیگر مزایای این نوع پروتزها می‌توان به جنس سیلیکون مادام العمر اشاره کرد که شباهت زیادی به پوست انسان دارد و در قیمت پروتز دست موثر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قوزبند طبی کلیک کنید.

۲. پروتزهای بدن محور

این پروتزها دارای دوام و ماندگاری بالایی هستند و برای حرکت به صورت مستقیم از سایر اعضای بدن قدرت می‌گیرند. به این صورت که با نیروی قسمت‌های باقی مانده دست مانند مچ یا ساعد حرکت می‌کنند که بسیار طبیعی و روان است. پروتزهای بدن محور در سه نوع مفصل محور، کنترل کابلی و مچ دست محور تولید و ارائه می‌شوند و اگر به دنبال اطلاع از قیمت پروتز دست در این مدل‌ها باشید، بهتر است ابتدا ویژگی‌های هرکدام را مورد بررسی قرار دهید.

۳. پروتزهای برقی

این نوع پروتزها دارای موتورهای بسیار کوچک در قسمت انگشتان هستند که موجب حرکت می‌شوند. در واقع کنترل آن‌ها با استفاده از الکترودهای حسی یا مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد که حرکت را از سایر عضلات شناسایی می‌کنند. یکی از مزایای پروتزهای برقی توانایی تعیین میزان مناسب حرکت در شرایط مختلف توسط کاربر است که آن‌ها را برای استفاده در کارهای سنگین‌تر و معمول برای انگشتان مناسب می‌سازد. هم‌چنین امکان انتخاب رنگ متناسب با پوست فرد وجود دارد.

۴. پروتزهای مخصوص فعالیت

این پروتزها برای انجام فعالیت‌ها و حتی ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری و وزنه برداری کاربرد دارند. در واقع زمانی که سایر پروتزها کاربرد نداشته باشند یا دچار آسیب شوند، باید از پروتزهای مخصوص فعالیت استفاده کرد. اگر قیمت پروتز دست برای شما مهم است، لازم است قیمت بالاتر این مدل‌‌ها را در نظر بگیرید.

۵. پروتزهای ترکیبی

پروتزهای ترکیبی از ترکیب دو یا چند مورد از موارد دیگر ساخته می‌شوند. با توجه به این‌که هدف و نیاز هر فرد در توانبخشی با دیگری متفاوت است، پروتزهای ترکیبی می‌تواند ابزار بسیار مناسبی برای بازیابی عملکرد طبیعی دست کاربر باشد. روشن است که ترکیب حاصل از چند نوع پروتز و قابلیت‌های آن در قیمت پروتز دست تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

مرکز ساخت پروتز دست

همان‌گونه که گفتیم، پروتزهای دست در انواع مختلفی وجود دارند و کاربران می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط بدنی و نیاز خود، پروتز مناسب را انتخاب کنند. البته در انتخاب پروتز مناسب لازم است موارد مهم دیگری مانند قیمت پروتز دست را نیز در نظر بگیرید. به همین دلیل بهتر است به مرکز ساخت پروتز دست مراجعه کنید تا ضمن معاینه‌ی دقیق توسط پزشکان متخصص، از مشورت پزشکی برای انتخاب پروتز مناسب برخوردار شوید.
به علاوه پزشکان در ساخت پروتز دست ابتدا به ارائه‌ی پروتز فوری اقدام می‌کنند که البته عملکرد خاصی برای کاربر به همراه ندارد. پس از حدود ۶ تا ۱۲ هفته یک پروتز آموزشی در اختیار فرد قرار می‌گیرد که از نوع مکانیکی است. در مرحله‌ی بعد اقدام به نصب یک پروتز دائمی مکانیکی می‌کنند و در نهایت پس از ۴ تا ۶ ماه، یک پروتز الکتریکی به دست فرد متصل خواهد شد که تا پایان عمر مفید پروتز می‌تواند از آن استفاده کند.

قیمت پروتز دست

هزینه ی پروتز دست در تهران

یکی از مهم‌ترین مواردی که افراد در زمان انتخاب پروتز به آن توجه می‌کنند، هزینه و قیمت پروتز دست است. به همین دلیل برخی افراد پس از مراجعه به پزشک متخصص سعی می‌کنند مناسب‌ترین پروتز را براساس نیازشان با هزینه متوسط انتخاب کنند. البته با رعایت برخی نکات می‎توان هزینه‌ها را کاهش داد.
یکی از این موارد نوع پروتز است. همان‌گونه که گفتیم، پروتزها در انواع متحرک و ثابت ساخته می‌شوند و به دلیل تفاوت در ویژگی‌ها در افزایش یا کاهش قیمت پروتز دست تاثیر دارند. روشن است که قیمت پروتز دست در انواع متحرک و دارای قابلیت‌های بیشتر در مقایسه با پروتزهای ثابت، گران‌تر خواهد بود. هم‌چنین پروتزهای مکانیکی دارای قیمت بسیار بالاتری در مقایسه با مدل‌های سیلیکونی می‌باشند.
یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت پروتز دست ماندگاری و دوام آن است. لازم است به این نکته توجه کنید که دوام پایین با وجود صرف هزینه‌ی کمتر، به دلیل فرسایش قطعات و لزوم تعویض پروتز با یک پروتز جدید، در نهایت موجب بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود.
به علاوه جنس مواد مورد استفاده در ساخت پروتز نیز، تاثیر زیادی در قیمت پروتز دست دارد. بنابراین با انتخاب مناسب می‌توان تا حد زیادی موفق به انتخاب پروتزی مناسب با قیمت متوسط شد.

پروتز دست قطع شده از مچ

یکی از موثرترین پروتزها در انجام کارهای روزمره، پروتز مچ دست است. این پروتزها کاربرد زیادی در نگاه داشتن اجسام توسط دست مصنوعی و هم‌چنین استفاده از وسایلی مانند صفحه کلید، تلفن و ابزارهای مشابه دارند و می‌توانند به عنوان یک ابزار حمایت کننده برای گرفتن و نگهداشتن اجسام مورد استفاده قرار گیرند. یکی دیگر از مزایای این پروتز، زیبایی طبیعی آن است. ظاهر پروتز به دلیل تناسب با شکل و رنگ پوست شخص شباهت زیادی با دست واقعی دارد و در نگاه اول برای افراد قابل تشخیص نیست.

پروتز زیبایی دست

پروتز زیبایی دست از نوع پروتزهای فعال غیرعملکردی و شامل یک دستکش زیبایی از جنس از سیلیکون است. این نوع پروتز به صورت یکپارچه با ظاهر کلی دست به نظر می‌رسد و برای افراد مبتلا به نقص عضو در قسمتی از دست مانند انگشتان بسیار مناسب است. البته لازم است در انتخاب میان پروتزهای زیبایی و عملکردی، بودجه‌ی مورد نظرتان برای اختصاص به قیمت پروتز دست را هم در نظر بگیرید.

پروتز دست قطع شده

بیشتر پروتزهای دست مخصوص قسمت جدا شدن مفصل مچ و قطع عضوهای زیر آرنج هستند. البته چند نوع پروتز نیز برای افراد مبتلا به قطع عضو بالای آرنج وجود دارد. به طور کلی علت محدودیت تنوع در پروتزهای بالای آرنج این است که معمولا پزشکان پس از مصدومیت افراد، تلاش می‌کنند تا حد امکان قسمت‌های بالای بازو و دست کاربر را حفظ کنند.

پروتز انگشت دست

پروتز انگشت دست در زمانی کاربرد دارد که مفصل انگشت فرد دچار آسیب شده باشد. معمولا پروتزها از پلاستیک یا فلز ساخته می‌شوند و در تعویض مفصل ران، شانه، زانو و موارد مشابه هم به کار می‌روند.
جراحی نیز با برداشتن یک یا چند مفصل از انگشت فرد توسط جراح و جایگزین کردن مفصل مصنوعی یا پروتز با آن انجام می‌شود. به علاوه این عمل در مواردی که مفاصل بیمار در اثر آرتروز آسیب دیده یا درد زیادی داشته باشد نیز کاربرد دارد.

قیمت پروتز دست

پروتز مخصوص آرنج به پایین

در برخی موارد بیمار دچار قطع دست از قسمت آرنج می‌‌شود. بنابراین پروتزی که بتواند قسمت آرنج به پایین را پوشش دهد، برای این موارد مناسب است. برای این قسمت دو نوع پروتز وجود دارد. نوع اول با اتصال به شانه مخالف بازوی آسیب دیده حرکت می‌کند و نوع دوم که به آن بازوهای مایو الکترونیک گفته می‌شود، از طریق الکترودهای موجود به ایجاد حس می‌‌پردازد و حرکت را از عضلات فوقانی بازو دریافت می‌کند.

پروتز مخصوص آرنج به بالا

این نوع پروتز دست، همان‌گونه که از نامش مشخص است، جایگزینی برای اندام قطع شده از قسمت آرنج به بالا می‌باشد. افرادی که دچار قطع دست از قسمت آرنج به بالا شده باشند، مشکلاتی مشابه با افرادی دارند که دستشان از قسمت آرنج به پایین قطع شده است. به دلیل این‌که در هر دو گروه برای اجزای موثر در حرکت بازو مشکل رخ داده است. البته در گروه اول تقلید از حرکات صحیح دست واقعی توسط اندام مصنوعی دشوارتر خواهد بود.

روش ساخت پروتز دست با اسکنر

اهمیت و جایگاه اسکنرهای سه بعدی در حوزه پزشکی و مخصوصا برای درمان‌های مبتنی بر ارتوپدی مانند ارتوز و پروتز و ساخت اندام مصنوعی بیش از پیش احساس می‌شود. اسکنرهای سه بعدی دقت و کیفیت بسیار بالا تری در مقایسه با انواع دو بعدی به ما ارائه می‌دهند. روش کار آن‌ها نیز به این صورت است که ابتدا مشخصات و سایز دست متناظر توسط اسکنر مورد اندازه‌گیری و ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد، سپس مشخصات به دستگاه داده می‌شود تا پروتز متناسب با دست متناظر فرد برای او ساخته شود. با وجودی که ممکن است این اسکنرها در افزایش قیمت پروتز دست تاثیر کمی داشته باشد، ولی به دلیل افزایش کیفیت کار ارزش بالایی دارد.

پروتز دست متحرک

همان‌گونه که در قسمت مربوط به انواع پروتزهای دست گفتیم، پروتزهای متحرک دست، برخلاف نوع ثابت، این امکان را برای کاربر فراهم می‌کنند که بسیاری از فعالیت‌های طبیعی مورد نظر خود را انجام دهد. ولی پروتز‌های متحرک از نظر ظاهر طبیعی و زیبایی عقب‌تر از پروتز‌های ثابت هستند. همین ویژگی‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش یا کاهش قیمت پروتز دست داشته باشد.
پروتز‌های متحرک یا کاربردی در دو نوع تولید و عرضه می‌شوند. یک گروه از این پروتزها با قدرت بدن کار می‌کنند و گروه دوم حرکت و قدرت خود را از منبع الکتریکی دریافت می‌نمایند. پروتز‌هایی که منبع حرکت خود را از بدن دریافت می‌کنند، دارای سیستمی متشکل از کابل‌های مختلف هستند تا به مهار و کنترل توسط کاربر کمک کنند. به همین دلیل لازم است بیمار با استفاده از حرکت بدن خود (برای مثال با حرکت شانه یا بازو) موجب کشیده شدن کابل شود تا در نهایت انتهای وسیله (دست، چنگک یا گیره) دچار حرکت شده و در اصطلاح باز و بسته شود.
ولی پروتزهای الکتریکی منبع حرکت خود را از باتری دریافت می‌کنند که البته در فواصل منظم به شارژ مجدد یا تعویض نیاز دارد.
در این مطلب با انواع پروتزهای موجود برای دست و عوامل موثر بر قیمت پروتز دست آشنا شدیم. در صورت نیاز به اندام مصنوعی برای هر قسمت از دست خود لازم است ابتدا به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه نمایید تا پس از بررسی و ارزیابی دقیق شرایط، نسبت به ساخت و نصب پروتز دست مناسب برای شما اقدام شود.

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan