تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

چگونه فرزندمان را تشویق کنیم بریس اسکولیوز خود را بپوشد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

همان‌طور که ثابت شده است، تنها راه برای کاهش انحناهای اسکولیوز (یا حداقل جلوگیری از پیشرفت آن) و عدم نیاز به جراحی، استفاده از بریس است. و همان‌طور که احتمالا مستحضر هستید، تنها کلید موفقیت، پوشیدن منظم ارتوز بر اساس دستور پزشک است. برای بسیاری از نوجوانان، این به معنی زندگی کردن درون یک قطعه پلاستیک ۲۳ ساعت در روز است.

بریس-کودکان

البته تمریناتی برای بهبود اسکولیوز وجود دارد که به روند درمان کمک می‌کند اما درمان اصلی این عارضه، استفاده از بریس است.

این سبک زندگی تقریبا برای همه دشوار است،‌ مخصوصا برای نوجوانی که برای اولین بار در حال تجربه‌ی فشار پذیرفته شدن در اجتماع، تغییرات هورمونی و موارد دیگر است. علاوه بر این، تمایل طبیعی نوجوان به خودنمایی به مقاومت در برابر پوشیدن بریس منجر می‌شود، مخصوصا وقتی به ۲۳ ساعت پوشیدن ارتوز در روز به مدت چند سال نیاز باشد.

درواقع پوشیدن ارتوز به مدت معین یکی از کارهایی است که شما می‌توانید اظهار کنید که انجام داده‌اید – ولی درواقع این کار را نکرده اید – و انتظار درمان هم داشته باشید. شما نمی‌توانید پزشک خود را فریب دهید.

پیروی از دستورات پزشک و درمانگر،‌ تنها راه بهره بردن از درمان‌های ارتوزی اسکولیوز است. با این حال، نوجوانان و والدین زیادی سعی می‌کنند پزشک خود را فریب دهند. ولی گزارشات جامعه‌ی مطالعات اسکولیوز، آن‌هایی که در این زمینه صادق نیستند، کمتر کاهش انحنا و جلوگیری از پیشرفت آن را تجربه می‌کنند.

پس اگر فرزندتان از پوشیدن بریس امتناع کرد باید چه کنید؟ استراتژی‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند.

برنامه پوشیدن بریس را بدانید

آگاهی فرزندتان از اهمیت بالای برنامه‌ی درمان با بریس مسئله‌ی بسیار مهمی است. ولی انجام این کار دشوار است، مخصوصا اگر خودتان به اندازه‌ی کافی از تمام جنبه‌های برنامه‌ی درمانی آگاهی نداشته باشید. علاوه بر یادگیری نحوه‌ی پوشیدن و درآوردن و مراقبت از ارتوز، تمام سوالات لازم درمورد برنامه‌ی درمانی را از پزشک بپرسید. موارد زیر را حتما از پزشک بپرسید:

  • انحنا تک قوس (C شکل) است یا دوقوس (S‌ شکل)؟
  • محل دقیق انحنا کجاست؟
  • میزان زاویه‌ی Cobb انحنا چقدر است؟
  • علامت ریسر انحنا چند است؟ (علامت ریسر نمره‌ای است که درجه‌ی بلوغ اسکلتی را در بیماران اسکولیوزی نشان می‌دهد.)
  • بریس تا چه حد باید تنگ باشد؟
  • دوران رشد چگونه روی پیشرفت انحنا اثر می‌گذارد؟
  • اگر فرزندتان حین پوشیدن بریس احساس درد یا ناراحتی کرد باید چه کنید؟
  • عادت کردن به استفاده از ارتوز چقدر طول می‌کشد و چه دستورالعمل‌هایی وجود دارد؟
  • بریس باید چند ساعت در روز پوشیده شود؟
  • کدام حالت‌های بدن درست است و از چه وضعیت‌هایی باید پرهیز کرد؟

یکی از مواردی که باید درمورد آن با پزشک خود صحبت کنید این است که درمان موفق اسکولیوز با بریس یک زمان طلایی دارد. وقتی سن کودک شما به ۱۸ سال برسد دیگر درمان ارتوزی موفق نخواهد بود. بر اساس میزان انحنا، تنها گزینه‌ای که در آن سن باقی می‌ماند جراحی است.

در کل میزان آگاهی شما از این عارضه بسیار اهمیت دارد. «اسکولیوز و چند حقیقت که بهتر است والدین بدانند» مطلبی است که به بالا بردن اطلاعات شما در این زمینه به شما کمک می‌کند.

در نهایت باید بدانید پوشیدن بریس ممکن است برای فرزندتان خیلی راحت نباشد. برای مثال ممکن است فرزندتان با پوشیدن بریس دچار تنگی نفس شود. پزشک شما بهترین مرجع برای نحوه‌ی رفع این مشکلات است.

درمان ارتوزی را به یک مسئله‌ی خانوادگی تبدیل کنید

همه‌ی ما مشغولیت داریم، فرزند و والد هم تفاوتی ندارند. برنامه‌ریزی در انجام هرکاری مهم است و پوشیدن بریس نیز از این قاعده مستثنی نیست. هفته‌ای یک بار یا حتی روزی یک‌بار، جلسه‌ی خانوادگی برای برنامه‌ریزی و حل مشکلات برنامه‌ی درمانی داشته باشید.

باید با پرسش مداوم از فرزندتان درمورد بریس، شکل آن، چیزهایی که دوست ندارد، و مواردی که باعث پایبندی بیشترش به بریس می‌شود، او را در برنامه درگیر کنید. هرچه آگاهی شما از برنامه بیشتر باشد، نتیجه‌ی این جلسات نیز بهتر خواهد بود. یک روش موثر دیگر این است که با همکاری فرزندتان روی بریس نقاشی بکشید (برای این کار ابتدا باید با پزشک یا ارتوزیست مشورت کنید).

اجتماعی باشید

همان طور که بیشترمان در جریانیم، سال‌های نوجوانی با مسائل مهمی مانند «کی با کی می‌پره؟»، محبوبیت، ظاهر، و ترندهای روز همراه هستند. وقتی فرزندتان سعی کند بریس یا انحنای خود را زیر لباسش پنهان کند، ارتباط با دوستان و همکلاسی‌ها به مراتب دشوارتر خواهد بود. هیچکس دوست ندارد وجهه‌ی اجتماعی خود را از دست بدهد و اکثر نوجوانان نگران‌اند که دوستان و همکلاسی هایشان درمورد بریس پوشیدن آن‌ها چه فکری می‌کنند.

البته اکثر نوجوانان انقدر بالغ هستند که از دیده شدن بریس‌شان توسط هم‌سن‌ها ابایی نداشته باشند. بعضی‌ها ممکن است طی تابستان با بریس احساس ناراحتی کنند ولی بقیه معمولا با این حساسیت کنار می‌آیند.

برای پوشیدن بریس از تایمر استفاده کنید

می‌توان از تایمرهای موجود درون بریس استفاده کرد. این تایمرها با استفاده از سنسورهای فشاری میزان پوشیدن بریس را اندازه‌گیری می‌کنند.

تایمرهای بریس، تازه در حال ورود به بازار هستند. محققان همچنین در حال یافتن ابزاری هستند که این امر را به بهترین شکل انجام ‌دهند.

با مد پیش بروید

پوشیدن بریس تجارت‌های بسیاری در زمینه‌ی مد راه انداخته و خلاقیت را به بحث طراحی بریس وارد کرده است.

پس اگر درمان اسکولیوز فرزندتان به دلیل مسائل مربوط به نپوشیدن بریس به مشکل خورد، دل به کار دهید. شما اکنون ۵ استراتژی یاد گرفته‌اید که می‌توانند به بریس پوشیدن فرزندتان کمک کنند.

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan