تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتوزهای پا چگونه به افراد دیابتی کمک می‌کنند؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تعداد زیادی از افراد مبتلا به دیابت به دلیل بیماری خود درگیر مشکلات مربوط به پا می‌شوند. مشکلات پای دیابتی در اثر ترکیبی از عوامل، شامل جریان ضعیف خون و نوروپاتی ایجاد می‌شوند. نوروپاتی دیابتی (neuropathy) می‌تواند باعث ایجاد بی‌حسی یا ناتوانی در حس کردن درد، گرما یا سرما شود.

افراد دیابتی که از نوروپاتی رنج می‌برند ممکن است به راحتی دچار بریدگی‌های کوچک، خراشیدگی، تاول یا زخم‌های فشاری شوند که به دلیل بی‌حسی موجود در پا حتی متوجه آن نمی‌شوند. فیت نامناسب کفش، فشار بیش از حد و اصطکاک نیز به همین دلیل نادیده گرفته خواهند شد. اگر این آسیب‌های خفیف درمان نشوند، به زخم‌های بزرگ و یا حتی قطع عضو منجر خواهند شد. نوروپاتی همچنین ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند بونیون، انگشت چکشی و شارکو شود.

ارتوزهای پا چگونه به افراد دیابتی کمک می‌کنند؟

اهمیت اندازه مناسب کفش

برای جلوگیری از زخم‌های اصطکاکی و فشاری باید کفشی با فیت مناسب بپوشید. برای اینکه کفش بیشترین میزان حمایت از پا را داشته باشد باید طول و عرض آن کاملا با پا تطابق داشته باشد و پاشنه را به خوبی در بر بگیرد. همچنین باید دقت کنید که هیچ گونه درز یا دوخت ا‌ذیت‌کننده‌ای درون کفش وجود نداشته باشد زیرا ممکن است باعث سایش و زخم شدن پا شود.

برای افراد مبتلا به دیابتی که پایشان زخم است معمولا کفش‌های طبی مخصوص توسط پزشک تجویز شده و توسط ارتوتیست برای فرد فیت می‌شود.

کفی‌های دیابتی

بیشتر افراد دیابتی به کفش‌های طبی سفارشی‌ساخت نیاز ندارند. در عوض، یک کفی دیابتی برای جلوگیری از ایجاد و پیشرفت مشکلات پا برای فرد فیت می‌شود. پیشگیری بهتر از درمان است: با این کار می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی و از دردهای غیرضروری پیشگیری کرد.

این نوع کفی‌ها به جلوگیری از ایجاد زخم‌های فشاری در اثر اصطکاک با درون کفش کمک می‌کنند. یکی از رایج‌ترین دلایل ایجاد اصطکاک و فشار بیش از حد پا، پرونیشن بیش از حد (چرخش پا به سمت داخل و صافی کف پا) است.

پرونیشن بیش از حد باعث تضعیف عملکرد پا و ایجاد اصطکاک زیر سینه‌ی پا و در لبه‌ی بیرونی مفصل انگشت شست و روی هر پنج انگشت می‌شود.

کفی‌ها به پیشگیری از پرونیشن بیش از حد کمک کرده و وزن بدن را به طور یکنواخت روی کل سطح پا توزیع می‌کنند و به این ترتیب باعث کاهش اصطکاک و فشار می‌شوند.

این نوع کفی‌ها معمولا با لایه‌ای از پلاستوزوت پوشانده می‌شوند. دلیل انتخاب این ماده توسط متخصصین پا این است که به سرعت با شکل پای فرد تصابق پیدا کرده و با ایجاد یک فیت دقیق، سایش و احتمال ایجاد تاول یا شکل‌گیری زخم را محدود می‌کند. کفی‌های دیابتی ممکن است سفارشی یا پیش‌ساخته باشند.

کفی‌های دیابتی

نکات مفید برای افراد دیابتی

موارد موثر زیر را برای محافظت از پاهای خود انجام دهید.

هر روز پاهای خود را بررسی کنید. به دنبال مواردی مانند زخم، تورم، کمرنگ شدن پوست، بریدگی و تاول باشید.

پاهای خود را تمیز نگه دارید. برای شستشو‌ی پاهایتان از آب ولرم و یک صابون ملایم استفاده کنید و سپس به دقت پاها و مخصوصا بین انگشتانتان را با حوله‌ی لطیف و تمیز خشک کنید.

در نواحی خشک شده‌ی پوست از لوسیون استفاده کنید ولی هرگز بین انگشتانتان را لوسیون نزنید. برای بین انگشتان می‌توانید از پودر بچه استفاده کنید.

ناخن‌هایتان را مرتب کوتاه کنید ولی هیچوقت حین کوتاه کردن وارد گوشت بستر ناخن نشوید.

جوراب‌هایتان را هرروز عوض کرده و از پوشیدن جوراب‌های تنگ و کشی پرهیز کنید.

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan