تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تکنولوژی نوین در ساخت پروتز های زیر زانو

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در سال های اخیر، تکنولوژی های نوینی برای ساخت پروتز زیر زانو معرفی شده است که به کاربران این قابلیت را می دهند تا با حرکت طبیعی و حسی به راحتی در فعالیت های روزمره شان شرکت کنند. یکی از این تکنولوژی ها، پروتز های بسته بر پایه سیستم هیدرولیکی هستند که به وسیله لوله های هیدرولیکی اتصال داده شده به پروتز، حرکت و انعطاف پذیری آن بهبود می یابد.

همچنین، تکنولوژی های پیشرفته مانند سیستم های تحریک عضلات با برق و موتورهای الکتریکی نیز برای ساخت پروتز های زیر زانو به کار می روند. این تکنولوژی ها به کاربران این امکان را می دهند که با استفاده از سیگنال های کوچک الکتریکی که توسط عضلات آنها تولید می شود، پروتز را به حرکت درآورند. در نهایت، بر اساس شکل و ساختار پای فرد، از تکنولوژی های دیگری همچون سیستم های کامپیوتری و نانو الکترونیکی نیز برای ساخت پروتز های زیر زانو استفاده می شود. این تکنولوژی ها باعث بهبود کارایی و راحتی استفاده از پروتز ها برای کاربران می شوند.

انواع تکنولوژی نوین در ساخت پروتزهای زیر زانو

تکنولوژی های نوین مورد استفاده در ساخت پروتزهای زیر زانو، باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران شده است. این پروتز ها به کاربران این امکان را می دهند تا با حرکت طبیعی و راحتی در فعالیت های روزمره شان شرکت کنند. تکنولوژی های نوین در ساخت پروتز های زیر زانو، بهبود قابل توجهی در راندمان پروتز ها ایجاد کرده است. با به کارگیری سیستم های تحریک عضلات و پیشرفته، حرکت پروتز بهبود یافته و کاربران قادر به انجام فعالیت های روزمره شان به صورت طبیعی تر هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قوزبند طبی کلیک کنید.

با استفاده از تکنولوژی های نوین در ساخت پروتزهای زیر زانو، امکاناتی مانند تنظیم فشار و دمای پروتز وجود دارد. این امکانات به کاربران اجازه می دهند تا پروتز را به صورت دقیق و مناسب برای خود تنظیم کنند. انواع تکنولوژی های نوین در ساخت پروتزهای زیر زانو عبارتند از:

پروتز های بسته بر پایه سیستم هیدرولیکی: این نوع پروتز ها با استفاده از لوله های هیدرولیکی، حرکت و انعطاف پذیری پروتز را بهبود می بخشد و به کاربران این امکان را می دهد تا با حرکت طبیعی و راحتی در فعالیت های روزمره شان شرکت کنند.

سیستم های تحریک عضلات با برق: این تکنولوژی به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از سیگنال های کوچک الکتریکی که توسط عضلات آنها تولید می شود، پروتز را به حرکت درآورند و به صورت طبیعی در فعالیت های روزمره شان شرکت کنند.

سیستم های کامپیوتری و نانو الکترونیکی: این تکنولوژی ها با به کارگیری سیستم های کامپیوتری و نانو الکترونیکی، بهبود کارایی و راحتی استفاده از پروتزهای زیر زانو را برای کاربران فراهم می کند. به عنوان مثال، این تکنولوژی ها می توانند بهبود قابل توجهی در بخش هایی مانند کنترل حرکت پروتز یا تنظیم فشار و دمای پروتز ایجاد کنند.

ساخت پروتز زیر زانو

فواید ساخت پروتزهای زیر زانو چیست؟

ساخت پروتز زیر زانو برای افرادی که قادر به استفاده از عضو تحتانی پایینی خود نیستند، بسیار مفید است. پروتز زیر زانو کمک می‌کند تا فرد بتواند با حرکت پای مصنوعی خود را به شکل طبیعی حرکت دهد و به فعالیت‌های روزمره‌اش ادامه دهد. به علاوه، ساخت پروتز زیر زانو به افراد که عضو تحتانی پایینی خود را از دست داده‌اند، احساس استقلال و خودکفایی می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا به جامعه بازگردند و در فعالیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای‌شان شرکت کنند. همچنین، با استفاده از پروتز زیر زانو، احتمال بروز مشکلات ارتجاعی در دیگر قسمت‌های بدن که ممکن است به دلیل نبود یک پای عضوی، بیشتر شوند، کاهش می‌یابد.

صرف نظر از علتی که باعث ناتوانی فرد در استفاده از پای خود شده، می‌توان با استفاده از پروتز زیر زانو به فرد کمک کرد تا بتواند به صورت طبیعی قدم بردارد. این پروتزها شامل یک قاب فلزی هستند که به پای کربنی فرد نصب می‌شود و به کمک آن، فرد می‌تواند حرکت کند.
پروتز زیر زانو بیشتر از خود بهبودی در فعالیت‌های روزمره و حرفه‌ای فرد کمک می‌کند. این پروتز به فرد کمک می‌کند تا به راحتی پله صعود و نزول کند، با دویدن ورزش کند و به طور کلی فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهد.

با استفاده از پروتز زیر زانو، فرد احساس استقلال و خودکفایی می‌کند و به جامعه بازمی‌گردد. همچنین، با استفاده از پروتز زیر زانو، خطر بروز مشکلات ارتجاعی در دیگر قسمت‌های بدن که به دلیل نبود یک پای عضوی بیشتر شده است، کاهش می‌یابد. در کل، ساخت پروتز زیر زانو برای افرادی که به دلیل عدم توانایی به صورت طبیعی قدم نمی‌زنند، بسیار مفید است و می‌تواند بهبود چشمگیری در کیفیت زندگی آن‌ها داشته باشد.

چرا به پروتز زیر زانو نیاز داریم؟

پروتز زیر زانو به افرادی که بخشی از پا خود را از دست داده‌اند، کمک می‌کند تا بتوانند با حرکت کردن پروتز، به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهند و به اندازه کافی مستقل باشند. این پروتزها شامل یک پایه سفت است که به قسمت پایه پاچه متصل شده و با استفاده از بندهای نرم، به دوش فرد بسته می‌شود. پروتز زیر زانو همچنین به افرادی که در نتیجه حوادث بدنی ، بیماری‌های عضلانی-اسکلتی و یا ترمیم عضو پا خود را از دست داده‌اند، اجازه می‌دهد که به شکلی نزدیک به طبیعی راه بروند و باعث بهبود کیفیت زندگی آن‌ها می‌شود.

پروتز زیر زانو یک وسیله پزشکی است که به صورت سفت و نرم برای جایگزینی قسمتی از پا یا پای کامل استفاده می‌شود. در بیشتر موارد، دلیل استفاده از پروتز زیر زانو عمدتاً حذف قسمتی از پا با تصادف، بیماری، عفونت، سرطان، مشکلات عضلانی-اسکلتی، یا درد و التهاب است. با استفاده از پروتز زیر زانو، فرد می‌تواند به راحتی راه بروید، صعود و نزول پل، پله‌های بلند، حرکت در سطح ناهموار و حتی با یک دوچرخه سوار شود.

پروتز زیر زانو با توجه به نوع استفاده‌ای که فرد می‌کند، به دو نوع سفت و نرم تقسیم می‌شود. پروتزهای سفت به عنوان یک پایه سخت برای پشتیبانی قسمتی از پا استفاده می‌شوند و به صورت پیچیده، با قسمتی از پای کامل ادغام می‌شوند. پروتزهای نرم همانند یک شلنگ دوار به دور پای فرد بسته می‌شود و توسط بندهای نرم در جای خود نگه داشته می‌شوند.

در هر صورت، طراحی و ساخت پروتز زیر زانو بر اساس نیازهای شخصی فرد، شکل بدن، سن و فعالیت روزانه تنظیم می‌شود تا بیشترین راحتی و کارایی را برای فرد فراهم کند.

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan