تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کف کفش‌هایتان در مورد الگوی پا های شما چه می‌گویند؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به نظر می‌آید کفش‌ها‌ ی ما می‌توانند کارهایی بیشتر از شرکت در یک ماراتن ۵ کیلومتری یا حضور در جامعه انجام دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند در مورد مشکلات سبک راه رفتن و دویدنمان به ما هشدار دهند. برای یافتن پاسخ، با نگاه کردن به کف کفش‌هایتان شروع کنید. الگوی فرسایش کف کفش، به شما نشان می‌دهد مشکل از کجاست.

کف کفشتان به شما چه می گوید

الگوهای مختلف پا کدام اند و چطور خود را در کفش نمایان می‌کنند؟

سه نوع الگوی پا وجود دارد:

  1. الگوی پای نرمال: برای کسی که الگوی پای نرمال دارد،‌ فرسایش کف کفش در وسط پاشنه (اولین نقطه‌ای که حین راه رفتن به زمین برخورد می‌کند) و وسط پنجه‌ی پا (آخرین جایی که حین راه رفتن از زمین بلند می‌شود) رخ می‌دهد.
  2. الگوی پروناسیون بیش از حد (Overpronator): در این افراد لبه‌ی داخلی پاشنه و لبه‌ی داخلی پاشنه در کف کفش‌‌‌‌ها فرسوده می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد مطلب «اورپرونیشن چیست؟» را مطالعه کنید.
  3. الگوی سوپیناسیون (Supinator): در این حالت که برعکس حالت قبل است، الگوی فرسایش در لبه‌ی خارجی پنجه و پاشنه در کف کفش دیده می‌شود.

ظهور این علائم فرسودگی در کف کفش ممکن است چند هفته و یا حتی چند ماه طول بکشد.

Shoe-wear-patterns_overpronator

الگوهای غیرطبیعی پا چه مشکلاتی با خود به همراه دارند؟

در Overpronatorها مشکل این است که انعطاف پا بسیار بالاست.

  • پای این افراد به دلیل انعطاف بیش از حد در مراحل انتهایی راه رفتن به سختی می‌تواند از زمین جدا شود. این وضعیت ممکن است به مشکلاتی از قبیل آسیب بافت نرم، درد لگن و التهاب تاندون منجر شود.

در Supinator ها برعکس گروه قبل، پای افراد بسیار خشک و سفت است.

  • قوس کف پای این افراد بسیار بلند است و قابلیت جذب ضربه‌ی کمی دارد. درنتیجه‌ی این عارضه،‌ مشکلاتی مانند شکستگی‌های استرسی، سندرم باند ایلیوتیبیال (کوتاهی رباط متصل کننده‌ی لگن و استخوان ران که باعث ایجاد درد در مفاصل ران و زانو می‌شود) و آسیب‌های استخوانی ایجاد می‌شوند.

چگونه کفش‌هایمان انتخاب کنیم؟

اگر دردی دارید که حس می‌کنید به دلیل راه رفتن یا دویدن ایجاد شده است،‌ اولین اقدام دفاعی، تغییر کفش‌هایتان است.

وقتی کفش می‌خرید:

ابتدا در صورت امکان کفی داخل کفش را دربیاورید تا ببینید با الگوی پایتان انطباق دارد یا خیر. اگر با شکل طبیعی پایتان مطابق نبود، احتمالا آن کفش هم انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.

مراقب باشید کفش‌هایتان خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نباشند.

دنبال کفش‌هایی باشید که کمتر از یک سانت از بلندترین انگشت پایتان بلندتر باشد. این مقدار بزرگی، فضای کافی برای تحرک و تطابق با تغییرات پا حین راه رفتن را فراهم می‌کند.

و در نهایت، در پایان روز کفش بخرید. حجم پا از ابتدا تا انتهای روز بیشتر می‌شود. بنابراین بهتر است صبر کنید و عصر به خرید بروید تا کفشی با فیت بهتر برای خود انتخاب کنید.

اگر تغییر کفش‌ها به ما کمک نکرد چه؟

اگر عوض کردن کفش کمک نکرد، ارتوزهای پا یا ارتوتیک‌ها (کفی‌ها و دیگر وسایلی که درون کفش پوشیده می‌شوند و اختصاصا برای کاهش حرکت غیرطبیعی پا یا از بین بردن فشار نقاط دردناک طراحی شده‌اند) می‌توانند گزینه‌ی خوبی باشند. قبلا در مطالب دیگری در مورد آن‌ها و همچنین ویژگی های یک کفش خوب توضیح داده ایم.

ارتوزها به Overpronator ها سختی بیشتر و به Supinator ها قابلیت جذب ضربه داده و از این طریق، به بهبود وضعیت راه رفتن کمک می‌کنند.

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan