تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

چگونه با وجود کرونا ، فعالیت خود را در خانه حفظ کنیم؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

احتمالا در ماه‌های اخیر به علت وجود ویروس کرونا ، نسبت به گذشته زمان بیشتری را در خانه سپری کرده‌اید. مخصوصا اگر مشکلات زمینه‌ای مانند آرتروز دارید.
تحقیقات نشان می‌دهند که طی پاندمی کووید-۱۹، افراد مبتلا به بیماری‌های روماتولوژیکی (Rheumatology)، محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تری داشته‌اند. فعالیت فیزیکی در خانه در چنین روز‌هایی ، برای چنین افرادی امری ضروری به حساب می‌آید.

کرونا

متاسفانه، این وضعیتی که کرونا در سبک زندگی افراد به وجود آورده، به کاهش فعالیت‌های فیزیکی منجر شده است که روی سلامت کلی افرادی که در معرض درد و خشکی مفصل هستند، تاثیر می‌گذارد.

کم‌تحرک بودن، باعث شکل‌گیری یک چرخه‌ی معیوب می‌شود. وقتی تحرک کمی دارید، علائم آرتروز تشدید می‌شوند و افزایش وزن پیدا می‌کنید. این وزن اضافی به نوبه‌ی خود فشار بیشتری به مفاصل بدن و ستون فقرات وارد می‌کند. اگر به آرتروز دچارید و یا علائمی در بدن خود حس می‌کنید، در مطلب «آرتروز چیست؟» می‌توانید اطلاعاتی در مورد این عارضه، علائم و روش های درمان آن بدست آورید.

حتی اگر کرونا باعث تعطیلی باشگاه‌های ورزشی شده است، برای ورزش در خانه به استفاده از تجهیزات بدنسازی نیاز ندارید. با انجام چند مورد ساده، می‌توانید فعالیت خود را در طول روز حفظ کنید.

حرکات کششی را به روتین فعالیت هایتان در خانه اضافه کنید

احتمالا خودتان می‌دانید که تمرینات کششی چقدر برای تسکین علائم آرتروز مفید‌اند. چراکه این تمرینات راهکار مناسبی برای حفظ جریان خون در بدن در مواقع کم‌تحرکی هستند. با انجام ندادن این حرکات، مفاصل بدن مقداری از دامنه‌ی حرکتی خود را از دست می‌دهند. عضلات اطراف مفاصل به مرور کوتاه شده و حرکت دادن مفاصل سخت‌تر می‌شود. برای آرتروز در نواحی مختلف بدن مثل دست، شانه و … تمرینات مختلفی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

وقتی می‌خواهید از کل دامنه‌ی حرکتی یک مفصل استفاده کنید، عضلات اطراف آن باید گرم شوند. حرکات کششی یکی از راه‌های گرم کردن این عضلات هستند.

زمانی از روز را پیدا کنید که حرکات کششی کمترین درد را برایتان ایجاد می‌کنند. برای مثال اگر اول صبح مفاصل بدنتان خشک اند، حرکات کششی را بعد از ناهار یا قبل از خواب انجام دهید. یک دوش آب گرم قبل از حرکات کششی، به ریلکس شدن مفاصل خشکتان کمک می‌کند.

حین صحبت با تلفن، اطراف خانه راه بروید

اگر مدام تماس‌های تلفنی کاری دارید،‌ بی‌حرکت نمانید. دور خانه بچرخید، در حیاط قدم بزنید یا از پله‌ها بالا و پایین بروید. این کار خودش یک نوع فعالیت در خانه محسوب می‌شود.

اگر تمام ارتباطاتتان به ویدئوکنفرانس و تماس‌های ویدیویی و … محدود شده است،‌ از دوستان یا همکارانتان بخواهید که اگر تصویری بودن تماس ضروری نیست، فقط از تماس‌های صوتی استفاده کنند.

هر روز یک بخش کوچک از خانه را تمیز کنید

اگر قصد دارید  خانه را مرتب کنید، هر روز را به مرتب کردن یک بخش کوچک اختصاص دهید. با این کار، هم فعالیت خود را حفظ می‌کنید و هم از آسیب دیدن بر اثر کار زیاد جلوگیری می‌کنید.

هرنوع فعالیت فیزیکی (حتی تمیزکاری!) به سوزاندن کالری، پمپاژ خون و تقویت عضلات کمک می‌کند.

جالب است بدانید هر فرد ۶۸ کیلویی به ازای هر یک ساعت کار در خانه ۱۵۰ کالری می‌سوزاند.

حین کار کردن و فعالیت در خانه ، تایمر تنظیم کنید

اگر در این روزهای کرونایی به دورکاری از خانه رو آورده اید، ممکن است حداکثر فعالیت فیزیکی روزانه‌ی شما به رفتن از تخت خواب به پشت میز و برعکس تقلیل یابد. شما می‌توانید تایمر خود را تنظیم کنید و هر یک ساعت یک بار از پشت میز بلند شوید. اطراف خانه بچرخید و مقداری فعالیت کنید. و دوباره سر جای خود برگردید.

از کلاس‌های ورزشی آنلاین سبک استفاده کنید

در یوتیوب و دیگر سایت‌های مشابه تعداد بیشماری ویدئوی ورزشی وجود دارد که گزینه‌های بسیار مناسبی برای تایم آزاد شما در طول روز هستند.

ورزش کردن برای همه، خصوصا افراد مبتلا به آرتروز ضروری است. ورزش قدرت و انعطاف شما را افزایش می‌دهد، با خستگی مبارزه می‌کند و درد مفصلی را کاهش می‌دهد. ولی این ورزش‌ها باید با مشورت پزشک و بر اساس توانایی بدنتان باشد که باعث ایجاد آسیب‌های بیشتر نشود.

حرکات را به آرامی انجام دهید و پیش از شروع ورزش حتما عضلات و مفاصل خود را گرم کنید.

حین پیام‌های بازرگانی اطراف خانه قدمی بزنید

پیام‌های بازرگانی وسط برنامه‌ها فرصتی بسیار مناسب برای فعالیت داشتن هستند. به جای اینکه این پیا‌م‌ها را رد کنید یا منتظر تمام شدنشان ننشینید. بلند شوید و اطراف پذیرایی قدم بزنید.

هنگام فعالیت در خانه از گام شمار استفاده کنید

ممکن است با آغاز پاندمی، گام شمار خود را کنار گذاشته و دیگر آن را چک نکرده باشید. ولی ثبت میزان فعالیت روزانه در خانه ، شما را به انجام فعالیت‌های بیشتر تشویق می‌کند. راه رفتن کار ساده‌ای است، شما می‌توانید هر زمان و هرجا آن را انجام دهید.

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan