تلفن: ۸۸۷۴۸۹۹۰
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

درخواست مشاوره رایگان

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتوزهای کودکان و کاربرد انواع آن‌ها

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز پیوند، مجهز به پیشرفته ترین اسکنر سه‌بعدی از کمپانی وروم (VORUM) کانادا، قادر به ساخت دقیق‌ترین کلاه فرمدهی سر نوزاد است.

برای اطلاع بیشتر درباره این اسکنر، می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۸۷۴۸۹۹۰ تماس بگیرید یا به مقاله «اسکنر سه بعدی وروم (Vorum) برای ساخت انواع ارتوز و پروتز» مراجعه کنید.

ارتوز-کودکان

ارتوز چیست؟

ارتوز یک وسیله‌ی خارجی است که روی بدن قرار می‌گیرد. از این ابزار ممکن است برای اصلاح راستای بدن، حمایت از عملکرد، کاهش درد و ناراحتی،‌ حمایت از بدن پس از آسیب یا جراحی، تنظیم توزیع فشار، اصلاح بدشکلی یا کمک به توانبخشی استفاده شود.

ارتوز در کودکان

ارتوزها در مداخلات مربوط به رشد و درمان بسیاری از مشکلات کودکان – از ارتوزهای هیپ در نوزادان گرفته تا ارتوزهای ستون فقرات برای اصلاح بدشکلی‌های کایفوز یا اسکولیوز در نوجوانان – مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ارتوزهای هیپ برای نوازادان مبتلا به دیسپلازی تکاملی

ارتوزهای کودکان و کاربرد انواع آن‌ها

دیسپلازی تکاملی هیپ چیست؟

دیسپلازی (یا دررفتگی) تکاملی هیپ (DDH) نوعی وضعیت غیرطبیعی در مفصل بین حفره‌ای در لگن (استابولوم) و سر استخوان ران(فمور) است. رباط‌هایی که این مفصل را استحکام می‌بخشند ممکن است در این عارضه شل شده باشند. DDH‌ ممکن است در یک مفصل هیپ یا هردو رخ دهد.

ارتوزها چه کمکی می‌کنند؟

کودکان مبتلا به DDH معمولا با موفقیت توسط ارتوزها درمان می‌شوند. رایج‌ترین ارتوز مورد استفاده برای این عارضه Pavlik Harness است. این ارتوزها مفصل را در وضعیت ثبات قرار می‌دهند. ارتوزیست با همکاری تیم درمان و خانواده‌ی نوزاد، ارتوز را بر اساس نیازها و ویژگی‌های بیمار می‌سازد.

ارتوزهای کرانیال برای نوزادان مبتلا به پلاژیوسفالی و براکی‌سفالی

ارتوزهای-کرانیال-برای-نوزادان-مبتلا-به-پلاژیوسفالی-و-براکی‌سفالی

پلاژیوسفالی و براکی‌سفالی چه هستند؟

پلاژیوسفالی و براکی‌سفالی دو نوع بدشکلی در سر هستند که قبلا مفصل به هر یک پرداخته ایم.. در پلاژیوسفالی کنار سر و در براکی سفالی پشت سر صاف می‌شود. این عارضه‌ها غالبا زمانی رخ می‌دهند که نوزاد برای مدتی طولانی در یک وضعیت یکسان خوابانده شود.

ارتوزهای کرانیال چه کمکی می‌کنند؟

وقتی این بدشکلی‌ها به حدی باشند که با خواباندن نوزاد در وضعیت مخالف اصلاح نشوند، از ارتوزهای کرانیال استفاده می‌شود. ارتوزهای کرانیال (هلمت‌ها) از نوعی پلاستیک سخت با آستر فومی نرم ساخته می‌شوند. این ارتوزها یک نیروی ملایم به بخش برجسته وارد می‌کنند و در بخش صاف سر فضا برای جا به‌ جایی باقی می‌گذارند تا بدین ترتیب شکل سر اصلاح شود.

ارتوزهای ابداکشن پا برای کودکان مبتلا به پا چنبری (Club foot)

ارتوزهای-ابداکشن-پا-برای-کودکان-مبتلا-به-پاچنبری

پا چنبری چیست؟

پاچنبری (Club foot) رایج‌ترین بدشکلی مادرزادی در بدو تولد است.

ارتوزهای ابداکشن پا چه کمکی می‌کنند؟

ارتوزها بخشی از درمان استاندارد پا چنبری به روش Ponseti‌ هستند. این روش ابتدا با دستکاری و گچ‌گیری پا در وضعیت اصلاح شده آغاز می‌شود. پس از آن جراحی روی تاندون‌ها صورت می‌گیرد و پس از جراحی، بریس تجویز می‌شود تا پا را در وضعیت اصلاح شده نگه دارد. ارتوزیست در کنار دیگر اعضای تیم درمان در طراحی و فیت ارتوز نقش دارد.

AFO برای کودکان مبتلا به فلج مغزی

AFO-برای-کودکان-مبتلا-به-فلج-مغزی

فلج مغزی چیست؟

فلج مغزی نوعی بیماری عصبی است که در اثر آسیب به مغز یا نقص شکل‌گیری سیستم عصبی در دوره‌ی جنینی یا پس از تولد رخ می‌دهد. این عارضه روی حرکات بدن و هماهنگی عضلات تاثیر می‌گذارد.

AFO‌ها چه کمکی می‌کنند؟

AFOها، رایج‌ترین ارتوزهای مورد استفاده برای کودکان مبتلا به فلج مغزی هستند. این ارتوزها، پا، مچ پا و بخش پایینی اندام را در بر می‌گیرند. طراحی هر AFO بر اساس نیازهای خاص هر بیمار متفاوت خواهد بود. اصلی‌ترین وظایف AFOها شامل اصلاح وضعیت غیرطبیعی اندام، جلوگیری از ایجاد بدشکلی، فراهم کردن وضعیتی با ثبات برای نشستن و ایستادن و جلوگیری از زمین خوردن فرد حین راه رفتن هستند.

ارتوزهای ستون فقرات برای نوجوانان مبتلا به اسکولیوز و کایفوز

ارتوزهای-ستون-فقرات-برای-نوجوانان-مبتلا-به-اسکولیوز-و-کایفوز

بدشکلی‌های ستون فقرات چه هستند؟

بدشکلی ستون فقرات به معنی وجود انحناهای غیرطبیعی در این بخش از بدن است. رایج‌ترین بدشکلی‌های ستون فقرات شامل اسکولیوز ایدیوپاتیک نوجوانان AIS، نوعی انحنای جانبی در ستون فقرات، و کایفوز شوئرمن یعنی افزایش قوز طبیعی پشت هستند.

ارتوزهای ستون فقرات چه کمکی می‌کنند؟

ارتوزهای ستون فقرات با وارد کردن نیروهای اصلاحی راستای ستون فقرات را تصحیح می‌کنند. استفاده از ارتوزها تا زمانی اثرگذار است که فرد در حال رشد باشد. ارتوزهای ستون فقرات از پیشروی قوس در اسکولیوز جلوگیری کرده و میزان کایفوز را کاهش می‌دهند.

دیدگاه شما چیست؟

تماس با ما

ما برای پشتیبانی و پاسخ دادن به سؤالات شما همواره آماده هستیم. مراجعان، ارزشمندترین دارایی های یک سازمان هستند. انتقادات و پیشنهادات شما به طور حتم منجر به پیشرفت و تعالی ما خواهد شد. کلینیک تخصصی پیوند اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفته است. برای رسیدن به این اهداف ما به کمک شما نیازمندیم. توانمندی های شما قطعا در این راه به ما کمک خواهد کرد.

شماره تماس پشتیبانی:
۸۸۷۴۸۹۹۰
پست الکترونیک:
info[at]peyvandcorp.com
واتساپ:
۰۹۹۰۹۰۴۲۷۴۸

Designed by هفت پیکسل Aryan